طراحی سایت فروشگاهی و ایجاد ترکیب رنگی مناسب

طراحی سایت فروشگاهی و اهمیت ترکیب رنگ ها در آن

در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد ترکیب های رنگی حرفه ای نقش مهمی در بهتر نشان دادن کالا و اجناس فروش ما به کاربر را ایفا می کند. در طراحی سایت فروشگاهی طراح باید از ترکیب رنگ های جذاب جهت جلب مشتری استفاده کند و در فروش هر نوع از کالا متناسب با آن کالا متناسب با نوع کاربران مراجعه کننده به آن ترکیب رنگی مناسب را انتخاب کند.

استفاده از ترکیب رنگ های هارمونی یکی از شیوه های جذب کاربر در طراحی سایت فروشگاهی است. چراکه رنگ ها از نظر روانشناسی می توانند تاثیر ویژه ای را بر روی رفتار افراد داشته باشند. برای اینکه بتوانید از ترکیب رنگ ها به بهترین شکل در طراحی سایت خود بهره ببرید نیاز به ابزاری دارید که بتوانید ترکیب رنگی مناسب و دلخواه شما را ایجاد کند.

معرفی پلاگین Coolors در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از محبوب ترین پلاگین ها برای ایجاد ترکیب رنگ های هارمونی در طراحی سایت فروشگاهی استفاده از پلاگین Coolors است. این پلاگین با کاربری آسان و ایجاد پلات های رنگی جذای می تواند نقش موثری در جذب کاربران سایت فروشگاهی شما داشته باشد. پلاگین Coolors علاوه بر ایجاد ترکیب رنگی یک سری امکانات و ویژگی هایی دیگری را نیز دارا می باشد.

معرفی امکانات پلاگین Coolors

یکی از مهمترین ویژگی ها و امکاناتی که در پلاگین Coolors جهت استفاده در طراحی سایت ایجاد شده است امکان تغییر کدهای رنگ برای طراح می باشد و طراح به راحتی می تواندبرای شروع کار با یکی از رنگ های دلخواه را استارت بزند علاوه بر این طراح قادر است از هزاران پلات رنگی مختلف که قبلا ایجاد شده است نیز استفاده کندو از دیگر ویژگی های این پلاگین در طراحی سایت فروشگاهی امکان آپلود عکس و ایجاد پلت برای رنگ های استفاده شده در عکس می باشد. طراح بعداز ایجاد پلت های دلخواه با استفاده از این پلاگین می تواند آنها را به اشتراک نیز بگذارد.

طراحی سایت حرفه ای و تاثیر شگفت انگیز صفحه فرود

مفهوم صفحه فرود در طراحی سایت حرفه ای  چیست؟

در این بخش می خواهیم در خصوص تاثیر شگفت انگیز صفحه فرود بر روی تبلیغات بعد از طراحی سایت حرفه ای صحبت کنیم. در ابتدا توضیح مختصری از مفهوم صفحه فرود را ارائه می دهیم تا با کاربرد این صفحه در طراحی سایت حرفه ای بیشتر آشنا شوید. بعد از طراحی سایت حرفه ای در هر حیطه ای که مشغول به کار هستید نیازمند به یکسری تبلیغات و بازاریابی برای شغل خود می باشید. یکی از راه های بازاریابی آنلاین در طراحی سایت حرفه ای استفاده از تکنیک طراحی صفحه فرود در سایت می باشد. صفحه فرود یا لندینگ پیج در واقع صفحه ای است که کاربر با کلیک بر روی بنر تبلیغاتی شما در سایر سایت ها به این صفحه وارد می شود که به دلیل موقعیت صفحه اصطلاحا به آن صفحه فرود گفته می شود.

ویژگی های صفحه فرود در طراحی سایت حرفه ای

در طراحی سایت حرفه ای اگر شما صفحه فرود موثر و مطابق با اصول روانشناسی را طراحی کنید می تواند در تبلیغات و فروش شما نقش پررنگی را ایفا کند. برای داشتن یک صفحه فرود مناسب و مطابق با اصول بازاریابی و روانشناسی باد دقت کنید که متن ارائه شده شما در صفحه فرود می تواند تاثیر ویژه ای بر روی کاربر داشته باشد بنابراین در نگارش متن صفحه فرود دقت کنید که جذابیت و بازی با کلمات به صورت حرفه ای می تواند به راحتی نظر کاربران را به سمت مجموعه شما جلب کند.

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی صفحه فرود در طراحی سایت باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه از علایم و تصاویر متحرک استفاده نکنید چرا که کاربر قرار است با خواندن متن جذاب شما اقدام به تماس یا ثبت سفارش کند و استفاده از تصاویر متفرقه و علایم متحرک باعث می شود که حواس کاربر از هدف اصلی پرت شده و به مقصد نهایی نرسد.

طراحی سایت شرکتی و نکاتی که باید در نظر گرفت

زمانی که شما قصد طراحی سایت شرکتی دارید ممکن است صفر تا صد فرایند طراحی سایت را به مجموعه هایی که کار طراحی سایت انجام می دهند بسپارید. پس بهتر است با یک سری نکات کلیدی که همواره باید طراح در سایت شما رعایت کند آشنا شوید تا هنگام تحویل سایت بتوانید خودتان سایت را از نظر اصول طراحی حرفه ای بررسی کنید.

اهمیت سرعت بارگذاری در طراحی سایت شرکتی

اولین نکته ای که بعد از تحویل سایت خود از طراح باید به آن توجه کنید سرعت بارگذاری سایت شماست. امروزه به دلیل گستردگی های موجود در استفاده شرکت ها از طراحی سایت هیچ کاربری وقت خود را برای لود شدن صفحه سایت یک شرکت تلف نمی کند و به محض تاخیر در بارگذاری از سایت خارج شده و سایت دیگری را برای استفاده از مطالب انتخاب می کند.

توجه به استانداردها در طراحی سایت شرکتی

بعد از طراحی سایت شرکتی زمانی که سایت را تحویل گرفتید به استانداردهای طراحی توجه کنید. مثلا دقت کنید که از تکنیک های غیر متعارف مثل بکار بردن چندین فریم در صفحه سایت و یا تصاویر متحرک خیلی زیاد در گوشه گوشه سایت استفاده نشده باشد. استفاده از تصاویر و لوگوهای متحرک در طراحی سایت شرکتی بازدید کننده را از توجه به اهداف اصلی سایت باز داشته و به مسیر انحراف می کشاند بنابراین اگر قصد دارید کاربر به محتوای سایت شما توجه کند از قرار دادن تصاویر و تبلیغات متحرک در سایت خود خود داری کنید.

در نظر گرفتن ترکیب رنگ در طراحی سایت شرکتی

همانطور که قبلا هم اشاره کرده ایم رنگ ها تاثیر ویژه ای بر روی کاربران سایت می گذارند بنابراین هنگام تحویل سایت حتما به نوع رنگبندی و نحوه استفاده از رنگ ها در طراحی سایت شرکتی توجه کنید. تر کیب رنگ ها باید به گونه ای باشد که در کنار هم در سایت شما ایجاد جذابیت کند. استفاده از رنگ ها به صورت غیر اصولی در طراحی سایت باعث خستگی کاربر می شود.

طراحی سایت فروشگاهی و فرمت تصاویر سایت

انتخاب تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی

در بخش های قبل در خصوص اهمیت تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی صحبت کرده بودیم. در مجموع آنچه که در انتخاب تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی باید در نظر گرفت کیفیت و حجم تصاویر است که در اولویت قرار دارد. فرمت عکس های انتخابی بر روی کیفیت تصاویر در طراحی سایت تاثیر ویژه ای می گذارد. در طراحی سایت اگر کیفیت تصاویر برایتان اهمیت ویژه ای دارد بهتر است از میان انواع مختلف فرمت های تصاویر فرمت JPEG را برای تصاویر سایت خود انتخاب کنید.

معرفی فرمت JPEG جهت کاربرد در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین فرمت ها برای حفظ کیفیت تصاویر فرمت JPEG می باشد. زمانی که شما از فرمت JPEG برای تصاویر سایت خود استفاده می کنید تصاویر موجود در سایت شما فشرده می شود و همزمان با فشردگی فایل تصاویر این فرمت رنگ های ۲۴ بیتی تصاویر را پشتیبانی می کند تا به این طریق تصاویر با کیفیت بیشتری در طراحی سایت فروشگاهی نمایش داده شوند.

ویژگی های فرمت JPEG در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از مهمترین ویژگی های فرمت JPEG جهت استفاده از آن در طراحی یک سایت فروشگاهی جهانی بودن این فرمت است. فرمت JPEG در تمامی مرورگرها قابل اجرا می باشد. از دیگر ویژگی های این فرمت قدرت قشردگی بسیار بالایی دارد و این ویژگی باعث بیشتر شدن سرعت بارگذاری تصاویر در طراحی سایت می شود. ایجاد کیفیت مطلوب در تصاویر سایت و پشتیبانی این فرمت از رنگ ۲۴ بیتی از دیگر ویژگی ها و مزایای استفاده از فرمت JPEG در تصاویر سایت فروشگاهی می باشد. علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی های فرمت JPEG در تصاویر سایت فروشگاهی پشتیبانی آن از فرمت Progressive است. فرمت Progressive در تصاویر سایت این امکان را به کاربر می دهد که قسمت های مختلف تصویر به صورت جداگانه از هم بارگذاری شوند  این ویژگی در تصاویر سبب می شود که کاربر قبل از بارگذاری کامل تصویر قادر به مشاهده آن باشد.

طراحی سایت حرفه ای و نحوه سئو کردن تصاویر

اهمیت تصاویر در طراحی سایت حرفه ای

در طراحی سایت حرفه ای استفاده از تصاویر کمک زیادی به جذاب تر شدن محتوای سایت می کند. در طراحی یک سایت حرفه ای می توان با استفاده از تصاویر زیبا و متناسب با محتوا به فضای سایت روح بخشید و باعث زیبایی بیشتر صفحات سایت شد. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از تصاویر زیبا و بهینه کردن آنها شرایطی را فراهم آورید تا اگر کسی هر یک از کلمات کلیدی مرتبط با متن شما را در بخش عکس های موتور جستجو سرچ کند به مطالب سایت شما دسترسی پیدا کند. به این طریق تصاویر می توانند کمک زیادی به بالارفتن سئو سایت کنند.

در طراحی سایت حرفه ای چه کنیم تا موتور جستجو تصاویر سایت ما را شناسایی کند؟

برای اینکه در طراحی یک سایت حرفه ای تصاویر شما از طریق سرچ در موتورهای جستجو به راحتی شناسایی شود باید سئو تصاویر به درستی انجام شود. یکی از ساده ترین راه ها در طراحی سایت حرفه ای جهت سئو تصاویر استفاده از تگ alt در تصاویر می باشد. تگ alt  در واقع توضیحات مربوط به تصویر را ارایه می دهد. با استفاده از تگ alt تصاویر سایت شما به سرعت در موتور جستجوی گوگل ایندکس می شود علاوه بر این در صورت استفاده از تگ alt در طراحی سایت حرفه ای اعتبار تصاویر شما در جستجوی گوگل بالا می رود چرا که ربات های گوگل به راحتی قادر به شناسایی تصاویر دارای ویژگی alt می باشند.

مزایای سئو تصاویر در طراحی سایت حرفه ای

زمانی که شما تصاویر سایت خود را با تگ alt سئو می کنید در جستجوی گوگل تصاویر شما به راحتی پیدا می شوند. علاوه بر این اگر به هر دلیلی تصاویر سایت شما نمایش داده نشود نمایش محتوای تگ alt به کاربر این امکان را می دهد تا موضوع تصویر را متوجه شود.