بررسی امکانات مورد نیاز در طراحی سایت نفتی

با توجه به اهمیت صنعت نفت و پتروشیمی طراحی سایت نفتی برای هر یک از شرکت های فعال در این حوزه امری ضروری به نظر می رسد. در طراحی سایت نفتی ابتدا باید نیاز سنجی  بررسی شود. در این قسمت باید بررسی کنیم که چه چیزی هایی می تواند موجب افزایش رونق یک سایت نفتی شود. برای رسیدن به این هدف باید نیاز واقعی کارفرمایان بررسی شود و بر اساس آن طراحی سایت نفتی صورت گیرد. در مرحله بعد باید ابزار سنجی صورت گیرد. در این  مرحله با توجه به فعالیت شرکت نفتی باید بررسی کنیم که در طراحی یک سایت نفتی بهتر است از چه زبان برنامه نویسی و یا چه برنامه ها و نرم افزارهایی استفاده شود.

معرفی برخی از امکانات مورد نیاز در طراحی سایت نفتی

در طراحی سایت  نفتی طراحی و گرافیک مورد استفاده در صفحه اول در جذب کارفرمایان بسیار تاثیر گذار است. در طراحی صفحه اول بهتر است از عکس های مربوط به فعالیت نفتی شرکت مورد نظر استفاده شود. این عکسها باید با کیفیت و متناسب با نیاز روحی کاربر انتخاب شود تا بتواند اعتماد کاربر را جلب کند. بخش معرفی در طراحی سایت نفتی از بخش های  دیگری است که در جلب اعتماد کاربر نقش بسیار زیادی دارد. در این بخش علاوه بر معرفی شرکت و فعالیت های آن باید به معرفی مدیریت و هدف و خط مشی شرکت نیز پرداخته شود. طراحی بخشی با عناوین متفاوت اما با هدف خدمت رسانی به کاربران و ارایه خدمات, مناقصات و مزایدات شرکت, یکی از اجزای جدایی ناپذیر در طراحی سایت نفتی است این بخش باید طراحی ساده و قابل دسترسی را داشته باشد تا کاربر به راحتی بتواند به بخش مربوطه دسترسی پیدا کند. به طور معمول اغلب شرکت های نفتی در راستای کمک به مردم و یا حمایت از محیط زیست خدمات عام المنفعه ای با عنوان مسیولیت اجتماعی انجام می دهند که بهتر است در طراحی سایت نفتی این بخش نیز لحاظ شود چرا که در جلب اعتماد  کاربران بی تاثیر نمی تواند باشد.


http://hiwebex.com/fa/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%86/

طراحی سایت فروشگاهی و دغدغه گرفتن آمار بازدیدکنندگان سایت

هدف تمامی مدیران از طراحی سایت فروشگاهی عرضه کالا به صورت اینترنتی به منظور جلب مشتریان بیشتر است. زمانی که یک فروشگاه در یک منطقه از شهر مستقر است مشتریان آن هم مردم همان منطقه هستند اما زمانی که طراحی سایت فروشگاهی انجام می شودو این فروشگاه به صورت اینترنتی شروع به کار می کند وضعیت تغییر کرده و این بارمشتریان فروشگاه تمام مردم یک کشور و چه بسا جهان می باشند بنابراین به طور طبیعی باید میزان فروش چندین برابر افزایش پیدا کند. در طراحی سایت فروشگاهی یکی از فاکتورهایی که باعث افزایش فروش می شود افزایش تعداد کاربرانی است که به سایت شما مراجعه می کنند و رسیدن به این هدف به فاکتورهایی چون تبلیغات, خدمات پرداخت و ارسال, نوع محصولات و… بستگی دارد. اغلب مدیران بعد از در نظر گرفتن هر یک از این فاکتورهای ذکر شده درطراحی سایت فروشگاهی خود تمایل دارند بدانند چه تعداد بازدید کننده در طول شبانه روز از فروشگاه آنها دیدن کرده است. برای رسیدن به این هدف افزونه های زیادی طراحی شده اند که توانایی شمارش آمار بازدیدکنندگان سایت را دارند. یکی از بهترین افزونه ها جهت شمارش تعداد بازدیدکنندگان سایت WP SlimStat می باشد.

پلاگین WP SlimStat جهت ارایه آمار بازدیدکنندگان در طراحی سایت فروشگاهی

WP SlimStat یکی از پلاگین های پرکاربرد جهت ارایه آمار بازدیدکنندگان سایت می باشد. این پلاگین قادر است آمار بازدیدکنندگان را بر اساس فاکورهای مختلفی دسته بندی و ارایه دهد به طور مثال با استفاده از این پلاگین می توان کاربران را براساس نوع مرورگر مورد استفاده, نوع IP و یا کد کشور مبدا و… دسته بندی کند. با استفاده از این افزونه در طراحی سایت فروشگاهی مدیران سایت قادر خواهند بود نوع اطلاعات مشتریان خود را بدست آورند. البته یکی از قابلیت های ویژه این افزونه قدرت نمایش آن بر روی صفحات موبایل است که این ویژگی می تواند در طراحی سایت فروشگاهی کابرد زیادی داشته باشد.

اهمیت پرسش و پاسخ در طراحی سایت نفتی

در طراحی سایت نفتی ایجاد بخش پرسش و پاسخ یکی از ضرورت هایی است که می تواند در بهبود ارتباطات بین کاربران سایت و مدیران شرکت نقش موثری را داشته باشد. به طور کلی می توان گفت در طراحی سایت نفتی ایجاد این بخش باعث جذب بیشتر کاربران به سمت این نوع سایت می شود. شما این موقعیت را در نظر بگیرید که کاربر بعد از ورود به سایت نفتی و مطالعه محصولات و خدمات چندین سوال ذهنش را مشغول می کند در این حالت تماس با شرکت و پیدا کردن اشخاص مورد نظر در هربخش که بتوانند پاسخگوی سوالات کاربر باشند امری غیر معقول به نظر می رسد چرا که وقت زیادی از کاربر را خواهد گرفت در اینجاست که ایجاد بخش پرسش و پاسخ در طراحی سایت نفتی اهمیت پیدا می کند. ایجاد این بخش در طراحی سایت ارتباط میان کاربر و شرکت های نفتی و پتروشیمی مورد نظر را بیشتر می کند. در طراحی سایت نفتی وجود بخش پرسش و پاسخ می تواند به عنوان یک پل ارتباطی قوی بین مدیران و کاربران قدیمی و جدید شرکت باشد.

طراحی سایت نفتی و معرفی پلاگین CM Answers

اگر به دنبال ایجاد بخش پرسش و پاسخ در طراحی سایت نفتی خود هستید پلاگین CM Answers گزینه خوبی برای این کار است. این پلاگین امکانات جالب و منحصر به فردی برای ایجاد بخش پرسش و پاسخ در طراحی سایت را دارد. با نصب پلاگین CM Answers درطراحی سایت نفتی خود شما می توانید نوع سوالات پرسیده شده را دسته بندی و مرتب کنید حتی این ترتیب می تواند بر اساس پربازدیدترین و یا جدیدترین و… باشد. علاوه بر این در پلاگین CM Answers کاربران این توانایی را دارند که به بهترین پاسخ و یا مناسبترین سوال امتیاز بدهند که طراحی این بخش در پلاگین CM Answers باعث می شود که بخش پرسش و پاسخ برای کاربران و مدیران سایت جذابتر و کاربردی تر شود.

اهمیت وجود بخش نظرسنجی در طراحی سایت فروشگاهی

یکی از بهترین راه کارها برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد بخش نظرسنجی در سایت است. در طراحی سایت فروشگاهی نظرات کاربر اهمیت بسیاری در بهبود کیفیت سایت دارد. اگر شما کار فروش را مطابق با سلایق مشتریان خود انجام دهید طبیعتا سریعتر می توانید با نوع درخواست مشتریان خود آشنا شوید و به این ترتیب جذب مشتریانی وفادار را برای خود رقم بزنید. یکی از افزونه های پرکاربرد درایجاد بخش نظر سنجی جهت استفاده درطراحی سایت فروشگاهی افزونه WP-Polls  است. شما با استفاده از این افزونه در طراحی سایت فروشگاهی خود می توانید سوال هایی را که به شما کمک می کند تا نظرات مشتریان خود را بیشتر بدانید و یا اینکه احتمالا در خدمات رسانی شما بهبود ایجاد کند را مطرح کرده و از مشتریان بخواهید تا پاسخ دهند. ایجاد بخش نظر سنجی در طراحی سایت فروشگاهی علاوه بر اینکه به ارتقا سطح فروش شما کمک می کند به دلیل ایجاد حس احترام به سلیقه مشتریان از لحاظ روانی نیزسبب جذب کاربران بیشتر در سایت شما می شود. البته باید در نظر داشته باشید که طراحی سوالات شما از مشتری به صورت استاندارد و کوتاه باشد تا کاربر از پاسخگویی به سوالات لذت ببرد نه اینکه موجب خستگی کاربر شود.

افزونه WP-Polls چه ویژگی هایی را در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد می کند؟

شما با نصب افزونه WP-Polls در سایت فروشگاهی خود قادر به مطرح کردن بی نهایت سوال خواهید بود که می توانید هر یک از این سوالات را در قالب نظر سنجی های جداگانه در بخش های مختلف سایت قرار دهید فقط دقت کنید که حجم وسیعی از سوالات را در یک بخش قرار ندهید. علاوه بر این شما با استفاده از افزونه WP-Polls نظر سنجی به صورت تصادفی را نیز می توانید در طراحی سایت فروشگاهی خود ایجاد نمایید و این نظرسنجی ها  از طریق مدیریت افزونه در هر قسمتی از سایت که می خواهید مدیریت کنید.

استفاده از افزونه Aksiment در طراحی سایت حرفه ای

در طراحی سایت حرفه ای منظور از امنیت سایت صرفا حک شدن آن نیست یکی دیگر از راه های ایجاد امنیت در  سایت جلوگیری از ثبت نظرات اسپم در سایت می باشد. شاید در بسیاری از سایت ها مشاهده کرده باشید که در قسمت نظرات به جای ارایه نظر افراد تبلیغات خاصی گذاشته شده است در واقع این افراد سودجو سعی می کنند با مغتنم شمردن فرصت از این طریق برای خود ایجاد تبلیغات نمایند. به این گونه نظرات نظرات اسپم گفته می شود.  در طراحی سایت حرفه ای یکی از پرکاربردترین افزونه ها جهت جلوگیری از ثبت نظرات اسپم استفاده از افزونه Akismentt می باشد. این افزونه قادر به شناسایی نظرات اسپم و جلوگیری از ثبت و نمایش آنها در صفحه دیدگاه های سایت می شود.نظرات اسپم گاها می تواند به وسیله ربات ها در سایت نفوذ پیدا کنند که در این حالت نیز به راحتی توسط این افزونه قابل شناسایی و مقابله می باشد.

استفاده از Akisment در طراحی سایت حرفه ای

شاید در ابتدا به این فکر کنید که در طراحی سایت حرفه ای نیازی برای نصب این افزونه ندارید چون امکان مواجه شدن با چنین ایمیل هایی را در سایت خود بعید می دانید. اما شما به مرور با پیشرفت سایت خود حتما با این نظرات مواجه خواهید شد پس  بهتر است از همین ابتدا در طراحی سایت حرفه ای خود نصب این افزونه را نیز لحاظ کنید. برای اینکه در طراحی سایت حرفه ای خود بتوانید از این افزونه استفاده کنید باید نصب و راه اندازی آن به طور صحیح صورت گیرد. بعد از دریافت کد مربوط به فعالسازی این افزونه و وارد کردن آن Akismentt شروع به فعالیت کرده و قبل از اینکه دیدگاه کاربر وارد دیتابیس سایت شما شود آن را به طور کامل بررسی می کند و در صورتی که اسپم نباشد اجازه ثبت دیدگاه به آن می دهد.