منظور از طراحی سایت Portfolio چیست؟

طراحی سایت Portfolio یا نمونه کار به سایت هایی گفته می شود که با هدف معرفی و نمایش فعالیت های کاری و حرفه ای یک شخص صورت می گیرد. در طراحی سایت Portfolio افراد می توانند فعالیت های حرفه ای خود را در قالب اسلایدر های زیبا و بی نظیر در معرض دید کاربران قرار دهند. متقاضیان طراحی سایت Portfolio اغلب هنرمندان و صاحبان گالری ها هستند. این افراد می توانند به راحتی با طراحی سایت Portfolio محیطی مرتب و شیک را برای معرفی آثار خود ایجاد کنند.

معرفی چند نمونه از طراحی سایت Portfolio در جهان

در این بخش به معرفی چند سایت معتبر جهان که برای ارایه نمونه کارهای طراحان ایجاد شده است می پردازیم. سایت Behance یک نمونه از طراحی سایت Portfolio است. این سایت سابقه بسیار زیادی در این زمینه داشته و طراحان مختلفی از قسمت های مختلف جهان آثار خود را در این سایت قرار می دهند. شما با ورود به این سایت و ثبتنام در آن می توانید آثار خود را در معرض دید جهانیان قرار دهید. در بخش جستجوی پیشرفته در این سایت می توانید با انتخاب هر یک از پارامتر های جستجو با آثار هنرمندان سایر کشورهای جهان نیز آشنا شوید.

Dribbble یکی دیگر از نمونه سایت های Portfolio است. در این سایت هنرمندان مختلف از نمونه کارهای گرافیکی و یا طراحی سایت خود اسکرین شات هایی را تهیه و در معرض دید عموم قرار می دهند.

Krop یک نمونه دیگر از طراحی سایت Portfolio است. این سایت که در طول روز بازدید بسیار بالایی هم دارد امکاناتی را برای هنرمندان فراهم کرده که در آن هر هنرمند علاوه بر شرح مختصری از خود و فعالیت هایش می تواند تا ۱۰ نمونه اثر را نیز در معرض دید عموم قرار دهد.

اگر به دنبال بازدید از آثار باکیفیت هستید حتما سری به سایت Carbonmade بزنید. در این سایت می توانید با هنرمندانی آشنا شوید که از سراسر جهان بهترین و با کیفیت ترین نمونه کار های خود را در معرض دید عموم قرار داده اند. با ایجاد پنل کاربری در این سایت شما نیز می توانید آثار بی نظیر خود را برای جهانیان ارایه دهید.

طراحی سایت حرفه ای و بررسی فرمت PNG در تصاویر

در بخش های قبل در خصوص انواع فرمت تصاویر و ویژگی های آن در طراحی سایت حرفه ای صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم شما را با فرمت PNG تصاویر در طراحی سایت حرفه ای آشنا کنیم. در طراحی سایت حرفه ای از لحاظ قدمت می توان گفت که فرمت PNG نسبت به سایر فرمت های ذخیره تصاویر جدیدتر است. یکی از ویژگی های بارز این فرمت در طراحی سایت حرفه ای قابلیت ذخیره رنگ ها به صورت palette است. اگر در طراحی سایت خود از این فرمت استفاده می کنید باید بگویم که قابلیت استفاده از طیف زیادی از رنگ ها را برای خود فراهم کرده اید. اما یکی از معایب بزرگ این فرمت این است که در همه مرورگرها قابلیت نمایش ندارد.

ویژگی های استفاده از فرمت PNG در طراحی سایت حرفه ای

یکی از مهمترین ویژگی های فرمت PNG در طراحی سایت حرفه ای پشتیبانی از ۲۴ بیت رنگ می باشد. علاوه بر این در صورت استفاده از این فرمت شما یک پشتیبانی مناسب از Transparency خواهید داشت. شفافیت تصویر از ویژگی های مهم یک عکس با کیفیت می باشد که در صورت استفاده از این فرمت می توانید تصاویر باکیفیت از نظر شفافیت و رنگ بندی را داشته باشید.

از دیگر قابلیتهای ویژه ی این فرمت نمایش دیاگرام ها ی باکیفیت و بهتر از فرمت JPEG می باشد. از دیگر خصوصیات این فرمت ایجاد یک متن توصیفی کوتاه برای تصاویر است تا به این طریق توسط موتورهای جستجو به راحتی پیدا شوند. یکی دیگر از ویژگی های این فرمت غلبه بر محدودیت های ۸ بیت رنگ در فرمت GIF است که در فرمت PNG ۸ بیت  از پالت ۲۵۶ رنگی استفاده می شود. در صورت استفاده از فرمت PNG شما قدرت استفاده از میلیون ها رنگ را برای خود فراهم آورده اید.

طراحی سایت فروشگاهی و ایجاد دسترسی آسان

در طراحی سایت فروشگاهی همواره کاربر در اولویت می باشد. برای اینکه بتوانید با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی یک کسب و کار پر رونق و موفق داشته باشید همواره باید راحتی کاربران سایت خود را در اولویت قرار دهید. طراحی سایت شما باید به صورتی باشد که وقتی کاربر به سایت شما مراجعه می کند با رضایت کامل از سایت خارج شود و برای دفعات بعد هم جهت خرید به سایت شما مراجعه کند. یکی از نکاتی که سبب می شود کاربران بتوانند خاطره خوشی از بازدید در سایت شما داشته باشند ایجاد دسترسی آسان در قسمت های مختلف در طراحی سایت شما می باشد.

 

در طراحی سایت فروشگاهی چگونه دسترسی آسان را ایجاد کنم؟

در طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهمترین راه های ایجاد کاربری راحت طراحی سایت ساده است. در طراحی یک سایت فروشگاهی هیچگاه نباید ذهن کاربر را با طراحی های پیچیده درگیر کرد. هدف اصلی از طراحی سایت فروشگاهی خرید کالا می باشد بنابراین طراحی سایت نیز باسد به گونه ای صورت گیرد که کاربر را مستقیما به سمت هدف اصلی هدایت کند.

نکته دیگری که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه کرد اطمینان از کارکردن بخش های مختلف سایت و دسترسی به سایت مطابق با امکانات روز دنیا است. در این خصوص مهمترین ویژگی سایت که قابلیت ریسپانسیو بودن آن است مثال مناسبی برای نشان دادن اهمیت این نکته می باشد. زمانی که سایت فروشگاهی شما ریسپانسیو نباشد و قابلیت نمایش در تبلت و گوشی را نداشته باشد به طور یقین شما مشتریان زیادی را به دلیل عدم دسترسی آسان به سایت از دست خواهید داد.

نکته بعدی در طراحی یک سایت فروشگاهی و ایجاد دسترسی آسان به سایت سرعت بارگذاری سایت می باشد. این ویژگی نه تنها در طراحی سایت فروشگاهی بلکه در طراحی همه نوع سایت یک ویژگی مهم است که می تواند در نگه داشتن کاربران در سایت شما نقش موثری داشته باشد. برای اینکه سرعت سایت شما بالا برود از بارگذاری انیمیشن ها و ویدیوهای بی کاربرد در سایت خود خودداری کنید.

چرا من در طراحی سایت خود نیاز به گالری تصاویر دارم؟

در طراحی سایت ایجاد بخش گالری تصاویر می تواند نقش پررنگی در افزایش کاربران سایت شما داشته باشد. شما می توانید با ایجاد یک گالری پرزرق و برق و چشم نواز در طراحی سایت خود به بهترین شکل برای محصولات و با نمونه کارهای خود یک بازاریابی حرفه ای را انجام دهید. گالری تصاویر هر چقدر حرفه ای تر و با کیفیت تر طراحی شود شانس شما برای بازاریابی محصولات و خدماتتان بیشتر می شود. شما با ارایه نمونه کارها و محصولات خود در گالری تصاویرتان می توانید این بخش را تبدیل به یک بخش خاص و پربازدید در سایت خود بدل کنید.

آیا طراحی سایت من به بخش گالری نیاز دارد؟

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که آیا در سایت خود نیاز به ایجاد گالری تصاویر دارید یا خیر در ابتدا باید از خود بپرسید که هدف اصلی شما از طراحی سایت چیست و آیا وجود گالری تصاویر در سایت شما کمکی به افزایش ترافیک سایت می کند یا خیر؟ زمانی که در سایت شما هدف مشخص باشد تشخیص اینکه آیا وجود بخش گالری تصاویر مفید هست یا خیر نیز بهتر مشخص می شود. به طور مثال اگر هدف شما از طراحی سایت فروش لوازم خاصی بوده است یقینا در این حالت وجود بخش گالری تصاویر کمک زیادی به افزایش جذب کاربر در این نوع سایت می کند.

چگونه در طراحی سایت از بخش گالری تصاویر کسب درآمد کنم؟

یکی از راه های کسب درآمد با استفاده از طراحی بخش گالری تصاویر این است که شما برای محصولاتی که در این بخش قرار دارند و دارای پتانسیل بالایی جهت خرید می باشند دکمه خرید طراحی کنید. البته در این حالت دقت کنید که تصاویر مورد استفاده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند تا کاربر بتواند با دیدن تصویر به راحتی خصوصیات ظاهری محصول مورد نظر خود را رصد کند.

طراحی سایت شرکتی و معرفی انواع صفحات فرود در آن

در طراحی سایت شرکتی ایجاد صفحات فرود می تواند نقش موثری در تبلیغات شرکت داشته باشد. البته در بخش قبل در خصوص معرفی صفحات فرود و نکاتی که در ایجاد آن باید رعایت کرد صحبت کردیم . در این بخش می خواهیم شما را با انواع مختلف صفحات فرود در طراحی سایت شرکتی آشنا کنیم. همانطور که قبلا در خصوص صفحات فرود صحبت کردیم این صفحات می تواند نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی مجموعه شما داشته باشند. در طراحی سایت شرکتی نیز استفاده از صفحات فرود در معرفی شرکت و جذب مشتری بی تاثیر نخواهد بود. به طور مثال اگر شما یک موسسه حقوقی دارید و یا یک شرکت فنی مهندسی استفاده از صفحه فرود می تواند در بازاریابی مجموعه شما بسیار موثر واقع شود.

انواع مختلف صفحات فرود در طراحی سایت شرکتی

شما برای ایجاد صفحات فرود در طراحی سایت خود به دو صورت می توانید اقدام کنید. نوعع اول ایجاد صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ایجاد صفحه با تبلیغات مجموعه شما است در این صفحه به جز تبلیغات طراحی سایت شرکتی شما با استفاده از یک متن فوق العاده جذاب چیز دیگری به چشم نمیخورد در این نوع طراحی می توانید صفحات جایزه نیز برای افرادی که به لندینگ پیج شما مراجعه می کنند هم در نظر بگیرید و از آنها بخواهید با پر کردن فرم مربوط به قرعه کشی اولین قدم در دریافت جایزه را بردارند در این حالت شما نیز به اطلاعات آنها دست پیداکرده اید.

نوع دیگر از ایجاد صفحات فرود در طراحی سایت شرکتی که اصطلاحا به آن Opt-in Landing Page نیز گفته می شود ایجاد صفحات فرود با بخش هایی به جز متن تبلیغاتی است. در طراحی سایت شرکتی جهت ایجاد این نوع صفحات بخش هایی مثل فوتر, هدر و سایدبار نیز علاوه بر متن اصلی در صفحه فرود ایجاد می شود که به صورت ثابت در تمامی صفحات قابل مشاهده می باشد.