آشنایی با فرمت گرافیکی GIF در طراحی سایت حرفه ای

در طراحی سایت حرفه ای قدیمی ترین فرمت مورد استفاده در عکس های سایت فرمت GIF می باشد. GIF مخفف کلمه Graphic interchange format  می باشد. این فرمت اولین بار در سال ۱۹۸۰ به منظور استفاده در طراحی سایت ایجاد شد و از آن زمان به بعد همچنان در طراحی سایت  یکی از فرمت ها ی مورد استفاده می باشد. تصاویر ایجاد شده با فرمت GIF به دلیل کوچکی به راحتی در تمام سیستم های مختلف قابل ارایه می باشد. یکی از مزایای استفاده از فرمت GIF در طراحی سایت حرفه ای نمایش تصاویر با گستردگی رنگی بین ۲ تا ۲۵۶رنگ می باشد. علاوه بر این طراح مجدد هم می تواند بر روی رنگ های GIF کار کند تا بتواند به این طریق به رنک دلخواه و کاربر پسند خود دست پیدا کند. به طور کلی وضوح در رنگ ها باعث ایجاد جذابیت در تصاویر می شود که این خصوصیت می تواند بعد از طراحی سایت کاربران زیادی را به سمت سایت شما جذب کند. در رتبه دلیل اینکه فرمت GIF از شاخص رنگی استفاده می کند بیشتر در ایجاد تصاویر انیمیشنی در طراحی سایت کاربرد دارد. استفاده از فرمت GIF در طراحی سایت حرفه ای به دلیل باز شدن آن بر روی تمامی مرورگرها یکی از مهمترین عواملی است که باعث ماندگاری این نوع فرمت شده است.

ویژگی های فرمت GIF جهت استفاده در طراحی سایت حرفه ای

استفاده از فرمت گرافیکی GIF در طراحی سایت حرفه ای دارای یک سری ویژگی های متنوعی می باشد از جمله اینکه با استفاده از این فرمت گرافیکی در طراحی سایت می توان دیاگرام های تصویری را با مهارت بیشتری به نمایش گذاشت. علاوه بر این در فرمت GIF خصوصیت Transparency یا شفافیت تصاویر نیز به طور کامل پشتیبانی می شود که این ویژگی در طراحی سایت حرفه ای می تواند بسیار موثر واقع شود.

اهمیت انتخاب دامین مناسب در طراحی سایت شرکتی

اولین قدم در طراحی سایت شرکتی قبل از اینکه سایت به دنیای اینترنت وارد شود انتخاب یک دامین مناسب برای سایت شرکت می باشد. اگر تصمیم شما برای ترویج کسب و کارتان و گسترش آن از طریق دنیای مجازی طراحی سایت شرکتی بوده است باید برای اینکه کسب و کار موفقی در دنیای مجازی داشته باشید یک نام مناسب و مرتبط با حرفه خود را به عنوان آدرس سایت شرکت و یا همان دامنه سایت برای خود درنظر بگیرید تا بعد از طراحی سایت شرکتی بر روی این دامنه سایت شما در دنیای مجازی جستجو و معرفی شود.

بعد از طراحی سایت شرکتی چگونه دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

در طراحی سایت شرکتی برای اینکه بتوانید یک دامنه مناسب برای سایت خود انتخاب کنید بهتر است حرفه و اهداف شرکت را در نظر بگیرید. نام دامنه سایت باید به گونه ای باشد که افراد با شنیدن آدرس سایت پی به کار شرکت ببرند. اگر حرفه شما به گونه ای بود که با استفاده از کلمات کلیدی در آن نمی توانستید یک آدرس یا دامنه مناسب برای طراحی سایت شرکتی خود انتخاب کنید بهتر است نام دامنه با نام برند شرکت شما همراه شود به این ترتیب به خاطر سپردن آدرس سایت شما نیز برای کاربرانتان راحت تر خواهد بود. البته در زمان ثبت دامنه تمام تلاش و دقت خود را بکار گیرید تا نام دامنه سایت شما بیش از حد طولانی نشود چرا که طولانی بودن آدرس سایت علاوه بر اینکه در به خاطر سپاری آدرس سایت ممکن است برای کاربران شما مشکل ایجاد کند در نگارش آن نیز احتمال بروز خطای املایی برای کاربران سایت شما زیاد خواهد بود. در طراحی سایت یکی از ترفند هایی که برخی از شرکت ها برای انتخاب نام دامنه برای سایت شرکت خود بکار می برند قراردادن حروف اول کلمات تشکیل دهنده نام اصلی شرکت است که این باعث کوتاه شدن نام دامنه سایت می شود. در طراحی سایت شرکتی استفاده از این قبیل ترفندها باعث می شود نام دامنه شرکت کوتاه تر شود در نتیجه به خاطر سپردن آن نیز راحت تر صورت گیرد.

ویژگی های انواع فرمت های تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی تصاویر یکی از مهمترین بخش های این نوع سایت به شمار می روند. در طراحی سایت فروشگاهی می توان تصاویر مورد استفاده در سایت را با انواع فرمت های گرافیکی تنظیم و در سایت بکار برد. البته در انتخاب فرمت گرافیکی همواره قابلیت اجرای تصاویر در اولویت کار قرار دارد. زمانی که شما یک فرمت خاص برای تصاویر سایت خود را انتخاب می کنید باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که فرمت انتخابی قابلیت اجرا در تمامی مرورگر ها را داشته باشد. علاوه بر این تصاویر مورد استفاده در طراحی سایت باید کیفیت و ویژگی های لازم جهت بکاربردن در سایت را نیز دارا باشند.

ویژگی های مخصوص انواع فرمت عکس ها در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی اولین و مهمترین ویژگی که همه فرمت های تصاویر دارا می باشند تنظیم شفافیت یک تصویر است. زمانی که شما از فرمت های مختلف تصاویر در طراحی سایت خود استفاده می کنید می توانید با استفاده از ویژگی شفافیت موجود در فرمت عکس , عکس های مورد استفاده در سایت را طوری تنظیم کنید که شفاف کامل باشند و یا اینکه درجه ای از ماتی در بخش های مورد نظر عکس ایجاد شود. در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد ماتی در عکس اگر اصولی و حرفه ای ایجاد شود می تواند نقش زیادی در جلب نظر کاربران سایت را داشته باشد. به این صورت که شما می توانید در تصویر مورد نظر هدف اصلی را کاملا شفاف و محیط اطراف آن را به صورت مات نمایش دهید و با این ترفند نظر کاربر را به تصویر جلب کنید. در برخی از فرمت های ذخیره تصاویر ویژگی Progressive را نیز می بینیم این ویژگی برای کاربر امکان مشاهده تصویر قبل از اتمام بارگذاری آن را فراهم می آورد. ویژگی فشرده سازی و انیمیشن نیز در اغلب فرمت های ذخیره تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی به چشم می خورد. این ویژگی ها به ترتیب امکان نمایش تصاویر توسط الگوریتم های ریاضی و ایجاد حرکت در تصاویر با قراردادن چند تصویر ثابت به صورت پشت سرهم را در طراحی سایت فروشگاهی فراهم می آورد.

استفاده اصولی از رنگ ها در طراحی سایت آموزشی

در طراحی سایت آموزشی برای اینکه بتوانیم کاربران بیشتری را جذب کنیم و سایت ما ترافیک بالایی داشته باشد باید از رنگ ها به صورت استاندارد استفاده کنیم. به طور کلی رنگ ها از نظر روانشناسی تاثیر زیادی بر روی تصمیم کاربران برای ماندن و یا ترک کردن سایت می گذارد. سن افراد نیز از جمله فاکتورهایی است که رنگ را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین در طراحی سایت آموزشی با توجه به نوع کار و کاربران مراجعه کننده به سایت باید استفاده از رنگ ها به صورت حرفه ای و اصولی استفاده شود تا بتواند بیشترین تاثیر را بر روی کاربران سایت شما بگذارد.

در طراحی سایت آموزشی استفاده از چه رنگ هایی مناسبتر است؟

پژوهشگران رنگ ها را به دلیل تاثیری که از نظر روانشناسی بر روی افراد مختلف می گذارند به ۳ دسته رنگ های گرم, رنگ های سرد و رنگ های خنثی تقسیم بندی می کند. در طراحی سایت آموزشی باید بدانیم که کاربران ما چه اشخاصی خواهند بود تا بتوانیم از میان این دسته بندی مناسبترین رنگ ها را جهت طراحی سایت انتخاب کنیم. در طراحی سایت آموزشی شما جهت انتخاب رنگ به دو صورت می توانید عمل کنید . یک حالت برای انتخاب مناسبترین رنگ در طراحی سایت این است که یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته و از یک رنگ دیگر به عنوان رنگ مکمل آن استفاده کنیم. یک حالت دیگر از انتخاب رنگ در طراحی سایت آموزشی این است که یک رنگ به عنوان رنگ اصلی و از یک رنگ دیگر که کاملا متضاد با آن است جهت جلب کاربر استفاده کنیم که در این حالت باید توجه کرد که رنگ های انتخابی باعث ایجاد ارتعاش و اذیت چشم کاربران سایت نشود. البته به طور کلی آموزش مفهوم پویایی را به کاربر القا می کند و در انتخاب رنگ در طراحی سایت آموزشی بهتر است از ترکیبات رنگ های گرم حتما استفاده شود تا حس پویایی را در سایت ایجاد کند.

خدمات پشتیبانی بعد از طراحی سایت حرفه ای

در طراحی سایت حرفه ای پشتیبانی سایت یکی از مهمترین خدماتی است که شرکت طراح بعد از طراحی سایت شما می تواند به شما ارایه دهد. در واقع پشتیبانی سایت بعد از طراحی سایت حرفه ای روشی برای جلب رضایت مشتری و همچنین جذب مشتریان بیشتر جهت طراحی سایت می باشد. به طور معمول خدمات پشتیبانی از طرف شرکت طراح به دو صورت رایگان و همراه با هزینه می تواند باشد که البته تعیین محدوده هر یک از این خدمات بسته به اختیارات شرکت طراح می باشد. اما آنچه مسلم است این است که هر چقدر حوزه خدمات رایگان گسترده تر باشد نظر مشتریان بیشتری را می توانید جهت طراحی سایت به سمت شرکت خودتان جلب کنید.

خدمات پشتیبانی رایگان بعد از طراحی سایت حرفه ای

بعد از طراحی سایت حرفه ای خدمات پشتیبانی که به صورت رایگان برای مشتریان طراحی ارایه می شود به طور معمول مربوط به تعمیرات سایت است. به این صورت که طراح سایت به مدت یک سال به صورت رایگان هر مشکلی که در قسمت های مختلف سایت به وجود آمد که مربوط به طراحی و کد نویسی سایت بود را برای شرکت متقاضی برطرف می کند. رفع خطاهای مربوط به پرفورمنس سیستم و خطای درونی نرم افزار و همچنین آموزش های لازم جهت نگهداری و بروزرسانی سایت از خدمات پشتیبانی رایگان شرکت های طراحی سایت می باشد. البته برخی از شرکت ها محدوده خدمات رایگان خود را گسترده تر می کنند تا بتوانند به این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنند.

خدمات پشتیبانی غیر رایگان بعد از طراحی سایت حرفه ای

بعد از طراحی سایت حرفه ای خدماتی همچون تهیه محتوا برای سایت, ارتقای سایت و اضافه کردن امکانات جدید به سایت و گسترش آن و خدمات مربوط به تبلیغات سایت و انتشار محتوای سایت از جمله خدمات پشتیبانی می باشد که شرکت طراح می تواند بعد از طراحی سایت حرفه ای با پرداخت هزینه به متقاضیان خود ارایه دهد.