نکات مهم برای طراحی سایت هنری

طراحی سایت هنری برای هنرمندان از جمله بازیگران، خوانندگان، نقاشان و موسیقیدانان می­تواند به جذب مشتریان و کسب درآمد مناسب بینجامد. این نوع طراحی سایت با هدف معرفی انواع سبک ها و آثار هنری، آگاه ساختن افراد جامعه از فعالیت های هنری، زندگی حرفه ای هنرمندان و سخنان ارزشمند آن ها در فضای مجازی انجام می شود. در این بخش به معرفی نکات و ویژگی های طراحی سایت هنری پرداخته می شود.

ویژگی های اصلی طراحی سایت هنری

مهم­ترین ویژگی طراحی سایت هنری معرفی هنرمند و آثار هنری با بهره گیری از طراحی شکیل و جذاب است. بعلاوه، از طریق این نوع طراحی سایت، هنرمندان می توانند با نمایش آثار هنری خود نسبت به فروش آنلاین آن ها و کسب درآمد بیشتر اقدام کنند.

امکانات موجود در طراحی سایت هنری

طراحی سایت هنری امکانات بی شماری را در اختیار هنرمندان و کاربران قرار می دهد. یکی از این امکانات، ارائه اطلاعات درمورد رویدادهای هنری روز است. کاربران اینترنتی معمولاً به دنبال کسب اطلاعات راجع به اتفاقات مربوط به دنیای هنر و هنرمندان هستند. از دیگر امکانات این نوع وب سایت ها می­توان به نمایش آثار هنری اشاره کرد. این امر به جذب مشتریان علاقمند به هنر و فروش آثار هنری از طریق فضای مجازی برای هنرمندانی که فاقد زمان یا امکانات کافی جهت برگزاری گالری هستند، کمک می­کند. علاوه بر این، هنرمندان می­توانند با ایجاد یک سایت هنری شخصی با مخاطبان خود ارتباط موثری برقرار کنند و از نظرات آن ها درمورد آثار هنری خود بهره ببرند. از طریق بهینه سازی طراحی یک سایت هنری می­توان به افزایش تعداد کاربران و ارتقای فروش آثار هنرمندان کمک کرد. از دیگر امکانات موجود در سایت های هنری، می توان به برگزاری کلاس های آنلاین و اطلاع رسانی درمورد زمان و هزینه این کلاس ها برای علاقمندان به رشته های هنری اشاره نمود.

طراحی سایت حرفه ای و اهمیت وجود بلاگ در آن

به دلیل تنوع موضوعات موجود در فضای نت و برای پیشرفت و رقابت طراحان در طراحی سایت حرفه ای، ایجاد بخش بلاگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این بخش، به طور خلاصه به بررسی برخی از دلایل اساسی اهمیت بخش بلاگ در انواع طراحی سایت و مزایای آن پرداخته می شود.

اهمیت بلاگ در طراحی سایت حرفه ای

وجود بخش بلاگ در طراحی سایت حرفه ای کاربران را به بازدید مجدد سایت ترغیب می کند و از این طریق، باعث افزایش قابل توجه ترافیک ورودی به سایت مورد نظر می شود، چرا که این کار موجب علاقه مند شدن کاربران برای مراجعه به سایت و خواندن مطالب جدید بلاگ خواهد شد. از دیگر عوامل موثر بر اهمیت بلاگ در طراحی سایت حرفه ای می توان به بهبود سئو سایت و قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو در موتور های جستجو هم چون گوگل اشاره کرد. با استفاده از کلمات کلیدی و تکرار آن در طراحی سایت، کاربر با جستجوی این کلمات در گوگل به سایت شما مراجعه می کند و در صورت کاربردی بودن مطالب سایت، دفعات بعدی نیز به مطالعه ی مطالب شما می پردازد.

علاوه بر این، ایجاد بخش بلاگ در طراحی سایت حرفه ای باعث ایجاد موثر با کاربران و جذب آن ها به سایت مورد نظر می شود. در طراحی این بخش، ثبت نظرات و پیشنهاد های کاربران برای بهبود سایت بسیار موثر خواهد شد، زیرا انعکاس و پاسخ دادن به سوالات و نظرات کاربران موجب ایجاد حس اعتماد و رضایت در آن ها می شود و سایت را کاربر پسند می سازد. عامل دیگر در اهمیت وجود بلاگ در طراحی سایت، افزایش رتبه ی در گوگل و سایر موتور های جستجو هم چون گوگل اشاره کرد. با استفاده از  کلمات کلیدی و تکرار آن در طراحی سایت، کاربر با جستجوی این کلمات در گوگل به سایت شما مراجعه می کند و در صورت کاربردی بودن مطالب سایت، دفعات بعدی نیز به مطالعه ی مطالب شما می پردازد.

علاوه بر این، ایجاد بخش بلاگ در طراحی سایت حرفه ای باعث ایجاد ارتباط موثر با کاربران و جذب آن ها به سایت مورد نظر می شود. در طراحی این بخش، ثبت نظرات و پیشنهاد های کاربران برای بهبود سایت بسیار موثر واقع خواهد شد، زیرا انعکاس و پاسخ دادن به سوالات و نظرات کاربران موجب ایجاد حس اعتماد و رضایت در آن ها می شود و سایت را کاربر پسند می سازد. عامل دیگر در اهمیت وجود بلاگ در طراحی سایت، افزایش رتبه ی آن در گوگل و سایر موتور های جستجو است. به علاوه، ایجاد بلاگ در سایت باعث به تصویر کشیدن توانایی های شما در زمینه های گوناگون علمی، هنری، حرفه ای، صنعتی، ورزشی و غیره می شود.

اهمیت سازگاری با موبایل در طراحی سایت حرفه ای

در گذشته، طراحی سایت حرفه ­ای سازگار با موبایل رواج چندانی نداشت و بسیاری از سایت ­ها در موبایل­ قابل نمایش نبودند. در سال ­های اخیر، پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از انواع موبایل­ های هوشمند و تبلت ها، اهمیت طراحی سایت حرفه ­ای سازگار با موبایل را دو چندان کرده است. در این بخش به بررسی مزایای طراحی سایت سازگار با موبایل و اهمیت آن پرداخته می ­شود.

طراحی سایت حرفه ای سازگار با موبایل

طراحی سایت حرفه ­ای سازگار با موبایل باید مناسب نمایش در انواع تلفن همراه هوشمند و تبلت ­ها باشد. سایت ­هایی که برای نمایش در desktop طراحی شده ­اند، در تلفن ­های همراه و تبلت ­های کوچک به درستی نمایش داده نمی ­شوند. اما سایت ­های سازگار با موبایل با اندازه­ ی صفحه ­ی این دستگاه ­ها مطابقت کامل دارند و به خوبی قابل نمایش در آن ­ها هستند.

مزایای استفاده از سایت سازگار با موبایل در طراحی سایت حرفه ­ای

طراحی سایت حرفه ای سازگار با موبایل مزایای بسیاری دارد. این نوع طراحی سایت، باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت و بهبود تجربه ی آن ها می شود. از دیگر مزایای یک سایت سازگار با موبایل، می توان به افزایش جستجو و هم چنین بهینه شدن جستجوها اشاره کرد. به علاوه، به دلیل بزرگتر بودن اندازه ی نوشته ها، خواندن محتوای این وب سایت ها برای کاربران ساده تر خواهد بود. در طراحی سایت حرفه ای سازگار با موبایل، منوی سایت با موبایل سازگار و سرعت دانلود بسیار بالاتر از سایر سایت ها است. این امر باعث افزایش استفاده از سایت های ذکر شده می گردد. موتور های جستجو هم چون گوگل نیز سایت های سازگار با موبایل را در صدر نتایج جستجوی خود نشان می دهند. از دیگر فواید این نوع طراحی سایت، مدیریت زمان کاربر است، بدین معنا که کاربر به زمان کمتری برای باز کردن صفحات اینترنتی نیاز دارد. مدیریت این گونه سایت ها نیز بسیار آسان تر خواهد بود، چرا که در این صورت، دیگر به ایجاد چندین سایت جهت استفاده در دستگاه های مختلف نیازی نخواهد بود.

طراحی سایت حرفه ای و معرفی پلاگین Sourcerer PRO

در طراحی سایت حرفه ای، اغلب کاربران در هنگام وارد کردن کد ها در مطالب و اجرای آن با مشکل مواجه می شوند. در این نوع طراحی سایت، پس از این که کاربران کد ها را وارد و مطالب و ماژول ها با ذخیره می کنند، کد وارد شده دیگر قابل مشاهده نخواهد بود و حذف خواهد شد. پلاگین کاربردی Sourcerer PRO در رفع این مشکل در طراحی سایت حرفه ای به کاربران کمک می کند. در این بخش به معرفی امکانات و ویژگی های این نزم افزار جهت کد زنی در طراحی سایت حرفه ای پرداخته می شود.

کد زنی در طراحی سایت حرفه ای با استفاده از پلاگین Sourcerer PRO

یکی از پرکاربرد ترین پلاگین ها برای کد نویسی در طراحی سایت حرفه ای، Sourcerer PRO است. با استفاده از پلاگین Sourcerer PRO در طراحی سایت، کاربر امکان وارد کردن هر نوع کدی، از جمله کد های PHP ،CSS و Java Script را در مطالب سایت و نیز در تگ ها، ماژول ها و مجموعه ها خواهد داشت. این پلاگین به کاربر کمک می کند تا کد های برنامه نویسی را در قسمت ویرایشگر جوملا وارد کند. پس از قرار دادن کد ها در بین تگ های Sourcerer PRO، ویرایشگر جوملا هیج تغییری در آن ها اعمال نمی کند و کد ها در سایت قابل اجرا خواهد بود.

ویژگی های اصلی Sourcerer PRO در طراحی سایت حرفه ای

استفاده از پلاگین Sourcerer PRO جهت کدنویسی در طراحی سایت حرفه ای بسیار ساده است. این نرم افزار از کدنویسی Java Scriot، CSS و PHP در داخل محتوا ها پشتیبانی می کند. از دیگر ویژگی های کلیدی این پلاگین در طراحی سایت می توان به وجود تنظیمات امنیتی پایه جهت کنترل اجرای کد ها اشاره کرد. علاوه بر این، پلاگین محبوب Sourcerer PRO از کدنویسی HTML در محتوا ها پشتیبانی می کند. ویژگی دیگر پلاگین ذکر شده برخورداری از تنظیمات امنیتی فوق پیشرفته جهت کنترل اجرای کد ها در محتوای سایت است.

پس از نصب و فعال سازی پلاگین، کاربر باید ویرایشگر جوملا را فعال کند و کد های مورد نظر خود را در تگ های Sourcerer PRO وارد و سپس مطلب را ذخیره نماید.

طراحی سایت فروشگاهی سودمند با استفاده از راهکار هایی مناسب

امروزه، طراحی سایت فروشگاهی یکی از متنوع ­ترین انواع سایت­ های موجود در دنیا است. از معروف­ ترین و بهترین سایت­ های فروشگاهی، می­ توان به وب­سایت­ هایی هم چون Ebay و Amazon اشاره کرد. در سال­ های اخیر، خرید آنلاین در ایران نیز به طرز قابل­ ملاحظه­ ای متداول شده است و افراد در سنین مختلف از مزایای طراحی سایت فروشگاهی بهره­ مند می­ گردند. بنابراین، برای داشتن طراحی سایت سودمند جهت فروش آنلاین کالا ها و خدمات، باید راهکار هایی کاربردی به کار گرفته شود که در این بخش به­ طور خلاصه به برخی از آن­ ها اشاره می­ شود.

راهکار هایی برای طراحی سایت فروشگاهی سودمند

در طراحی سایت فروشگاهی، مهم­ ترین راهکار برای جذب مشتریان ارائه­ ی کالا ها و خدمات با قیمت معقول و مناسب است. این امر باعث افزایش قدرت خرید قشر های گوناگون اجتماعی می­ شود. عامل دیگری که در این نوع طراحی سایت به رونق فروشگاه کمک می ­کند، تنوع کالا ها و خدمات موجود در آن­ است که به کاربر امکان انتخاب کالای مورد نظر را از میان برند های گوناگون می ­دهد. در طراحی سایت فروشگاهی، بهتر است شرح کامل کالا ها و خدمات ارائه داده شود تا کاربر بتواند با آسودگی خاطر از فروشگاه موردنظر خرید کند.

از دیگر نکاتی که به طراحی سایت فروشگاهی سودمند و پرفروش کمک می­کند، به ­روزر سانی اطلاعات محصولات و قیمت ­ها در سایت است، چرا که اغلب افراد برای خرید یک محصول به جستجو در سایت­ های مختلف و مقایسه­ ی قیمت­ ها می­ پردازند. بهتر است طراح عکس ­های با کیفیت و واقعی از کالا ها را در طراحی سایت به کار گیرد و از گرافیک زیبایی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کند. علاوه­ بر این، طراح باید بخشی را برای پشتیبانی و تعامل با مشتریان در طراحی سایت فروشگاهی در نظر بگیرد تا آن­ ها بتوانند به­ طور کامل از فرآیند خرید و تحویل کالا مطلع شوند و در صورت بروز سوال یا مشکل با این بخش در ارتباط باشند.