رنگ­بندی در طراحی سایت معماری

رنگ­ بندی یک وب سایت بخش مهمی از طراحی گرافیک وب سایت است و نشان دهنده هویت آن می­باشد. بنابراین یکی از مهم ترین المان­هایی که در طراحی سایت معماری بایستی بدان توجه داشت، رنگ منسجم برای کمپانی یا شرکت موردنظر می­باشد. داشتن رنگ سازمان دهی شده به شرکت و طراحی سایت معماری اعتبار و زیبایی خاصی می بخشد. به دلیل مهم بودن این موضوع در ادامه سعی داریم بیشتر به موضوع رنگبندی در طراحی سایت معماری بپردازیم.

رنگبندی در طراحی سایت معماری

رنگ ها نه تنها در محیط طبیعی بلکه در محیط معماری یک عنصر مهم و ضروری می باشند، در دهه های گذشته مشاهدات تجربی و مطالعات علمی ثابت کرده اند که واکنش انسان در محیط پیرامون خود درصد زیادی بر اساس درک حسی از رنگ ها می باشد؛ در نتیجه می توان اذعان داشت که ترکیب رنگ ها در طراحی سایتمعماری یک عامل بسیار مهم در جذب و موفقیت سایت می باشد.

رنگ بندی طراحی سایت معماری باید بر اساس موارد زیر باشد:

  • خوانا بودن متن های نوشته شده در صفحات طراحی سایت معماری
  • انتخاب متمم رنگ های به کار رفته برای متون، تصویر پس زمینه و لینک ها
  • رعایت تطبیق رنگ ها میان آرم صفحات با رنگ بندی مطالب و تصاویر به کار گرفته شده
  • انتخاب رنگ هایی که سبب افزایش بازدیدکنندگان از طراحی سایت معماری شود.

این اصول و الزامات مبتنی بر مشخصه هایی از رنگ ها می باشد که هنگام طراحی سایت باید مد نظر داشت:

  • تاثیر گذاری رنگ ها بر روی احساسات انسان در 90 ثانیه اول مشاهده یک محیط
  • تاثیر رنگ در جهت ترغیب بازدید کننده برای سفارشات مورد نظر
  • هر رنگ به تنهایی پیام مخصوصی را به چشم مخاطب ارسال می کند. بنابراین یک سایت خوب همان پیام طراح سایت به مخاطبان سایت می باشد.

شرکت های بزرگ طراحی، رنگ و نام تجاری خود را ه صورت تصادفی انتخاب نمی کنند، این استراتژی به عنوان بخشی از طرح های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های مختلف توانایی جذب انواع مختلف مشتریان را دارا می باشند و حتی می توانند رفتارهای مصرف کننده را نیز تغییر دهند.

کنار هم چیدن رنگ ها در طراحی سایت معماری، چیزی فراتر از چینش رنگ های مورد علاقه در کنار هم و تبدیل آنها به طرح  است. این بدان معنی است که بکارگیری رنگ ها به گونه ای که پاسخگوی نیازهای مخاطبین و مشتریان باشد، باید در دستور کار طراحی سایت معماری قرار بگیرد. بنابراین طراح سایت با آگاهی از علایق مخاطبین مشخص می کند که کدام رنگ ها در رسیدن به یک طراحی سایت خوب کمک خواهد کرد. در این زمینه شرکت های وبکس با رعایت اصول مذکور بالا در طراحی سایت معماری نمونه و استاندارد یکی از بهترین شرکت ها می باشد.

 

متن قبل:ضرورت طراحی سایت معماری

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.