روش های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی در طراحی فروشگاه اینترنتی

ادامه مبحث بررسی انواع روش های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی در طراحی فروشگاه اینترنتی در ذیل گفته می شود:

  • بازاریابی موتور های جستجو (SEM)

در این شیوه تبلیغاتی, زمانی که کاربر در حال جستجو است نام فروشگاه اینترنتی شما را به عنوان نخستین نتیجه در صدر لیست نتایج جستجوی خود مشاهده می کند. این روش تبلیغاتی به این صورت است که هزینه ای به موتور جستجو پرداخت می کنید, تعدادی عبارت انتخاب می کنید و گوگل شما را در جستجوی آن نتایج در رتبه های نخست قرار می دهد و به ازای هر کلیک مبلغی از شما کم می شود. میزان این مبلغ بنا به درجه سختی, میزان جستجو و… متفاوت است. نکته جالب این روش این است که شما می توانید تعیین کنید که در چه ساعت و چه روزی, از چه موقعیت جغرافیایی کاربران بتوانند سایت شما را در نتایج ببینند.

  • بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)

در این روش تبلیغاتی با استفاده از سئو شما قادر خواهید بود کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جستجوی موتور های جستجو تا رتبه های ابتدایی بالا بیاورید. تفاوت این روش با روش SEM این است که شما خودتان بالا می آیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمی آورد و دیگر لازم نیست که به ازای هر کلیک پولی بپردازید, ولی رساندن وب سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی است که مستلزم دو الی شش ماه زمان است. برای اجرای این شیوه شما نیازمند نیرو های متخصص در این زمینه هستید تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید این نتیجه را ماندگار کنید.

  • بازاریابی زنجیره ای

در این روش تبلیغاتی شما مبلغی هزینه کرده و به تبلیغاتچی های آنلاین یا طراحان وبلاگ اختصاص می دهید تا برای سایت شما مطلب بنویسند.

دلایل اهمیت روش های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی در طراحی فروشگاه اینترنتی

اینترنت توانایی ارتباط با میلیون ها انسان در جای جای دنیا را دارد و می تواند برای شما بازار های هدف تازه و جهانی تعریف کند. این روش ها بسیار کم هزینه و پربازدید هستند.

تبلیغات و بازاریابی اینترنتی در طراحی فروشگاه اینترنتی

یکی ازجدید ترین متد ها در دنیای تجارت که به عنوان کار آمد ترین تکنیک های فروش در دنیا مطرح شده است طراحی فروشگاه اینترنتی همراه با تبلیغات است. راهکار طراحی فروشگاه اینترنتی, بستری بسیار مناسب برای ارائه و فروش محصولات و کالا های تجاری گوناگون فراهم آورده است.

وظیفه یک تیم طراحی حرفه ای, آفرینش افکار شماست. یک فروشگاه اینترنتی موفق باید تلفیقی از بهترین نرم افزار های روز دنیا برای ایجاد فروشگاه های اینترنتی با طرحی زیبا باشد. استفاده هوشمندانه از جزئیات و در عین ساده و کاربر پسند بودن محیط فروشگاه یکی دیگر از ویژگی های یک تیم طراحی خاص و زیرک است.

اما برای راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی ابتدا باید به بازار فروش و تمایلات و نیاز های مشتریان این عرصه بسیار خوب و دقیق فکر کرد. گام بعدی در راستای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق, بازاریابی و تبلیغات موثر و مفید است.

انواع روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در طراحی فروشگاه اینترنتی

  • تبلیغات بصری

در این روش تبلیغی بنر, عکس یا محتوای تبلیغات فروشگاه شما در وبلاگ ها و یا وب سایت های پر بازدید به نمایش گذاشته می شود. در این روش تبلیغی سطح آگاهی کاربران نسبت به محصولات شما به شکل مطلوبی بالا برده می شود.

  • ایمیل مارکتینگ

در این روش تبلیغات چنان چه از نامش مشخص شده کاربران را با ایمیل های تبلیغاتی از مزایای فروشگاه اینترنتی خود آگاه می کنید.

  • بازاریابی درون گرا

این روش تبلیغات به این صورت است که با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات خود, کاربران را به سمت فروشگاه خود جذب می کنید. بازاریابی محتوا هم گونه ای از بازاریابی درون گرا به شمار می رود.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

همان طور که از نام این روش بر می آید با استفاده از شبکه های اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی, نام وب سایت شما را در خاطر کاربران هک می کند.

ادامه مبحث بررسی انواع روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در مقاله بعدی گفته خواهد شد.

راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه آنلاین یا فروشگاه الکترونیکی

ساده ترین تعریف راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی ارائه خدمات و یا محصولات در مقابل واریز الکترونیک وجه کالا یا خدمات است. به فروشگاه های اینترنتی نام های دیگری نظیر فروشگاه آنلاین یا فروشگاه الکترونیکی هم اطلاق می شود. اگر بخواهید محصولات یا خدمات خود را از طریق بستر وب و اینترنت در معرض بازدیدکنندگان قرار دهید و نهایتاً فروش اینترنتی داشته باشید یکی از گزینه های مطمئن برای شما راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی است. با راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی فصلی جدید در کسب و کار و تجارت شما آغاز می شود.

با گسترش روز افزون شبکه اینترنت, فروشگاه های اینترنتی, رتبه دار درآمد بالای فروش هستند و این یعنی یک تجارت برای عرضه محصولات خود صرفاً نیاز به خرید یا اجاره یک واحد تجاری با هزینه های بالا ندارد, بلکه می تواند با طراحی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به درآمد بالایی برسد. هیچ وقت تصور نکنید که یک فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه های تجاری واقعی بازدهی و درآمد کمتری دارد.

اهمیت اختصاصی بودن راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی

یکی از اهداف مهم هر فروشگاه اینترنتی, افزایش رتبه آن وب سایت در موتور های جستجو گر مثل گوگل است. از آن جا که قالب های آماده از نظر گوگل و دیگر موتور های جستجو گر کپی محسوب می شوند و در رقابت با سایر وب سایت ها امتیازشان منفی می شود اکیداً توصیه می شود که در طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود از قالب های آماده استفاده نکنید. قالب های سفارشی از آغاز بر حسب نوع تجارت, سلیقه و نیاز شما طراحی می شوند و افزون بر این که طرح گرافیکی آن اختصاصی است, کد نویسی قالب نیز به صورت اختصاصی و منحصر به فرد برای وب سایت شما طراحی می شود. به این صورت شما می توانید از نظر قالب وب سایت امتیاز مثبت موتور های جستجو گر را کسب نمایید.

راه حل امروزی برای خرید با طراحی فروشگاه اینترنتی

توسعه و گسترش روز افزون اینترنت و طراحی فروشگاه اینترنتی روش خرید را به شکل کلی دگرگون ساخته است. خرید اینترنتی و منافع آن هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگو های خریدی سابق تشویق می کند.

روش های مختلف جمع آوری اطلاعات برای خرید

زمانی که فرد برای خرید کالا یا خدمات خاصی احساس نیاز می کند شروع به جستجو و جمع آوری اطلاعات نموده که این جستجو صرفاً مختص جستجوی اینترنتی نمی شود و فرد ممکن است از دوستان و آشنایان هم پرس و جو کند. نکته قابل تامل این است که جستجوی اینترنتی در تصمیم گیری نهایی فرد برای خرید نقش بسیار مهمی دارد. طبق تحقیقات گوگل مردم به طور متوسط برای تصمیم گیری خرید کالا های مورد نیاز خود حدوداً از ده منبع مختلف اطلاعات کسب می کنند. اینجاست که نقش تعیین کننده بازاریابی محتوایی و سئو خود نمایی می کند. طراحی فروشگاه اینترنتی با ارائه اطلاعات مفید در مشتریان بالقوه ایجاد اعتماد کرده و اگر در طراحی فروشگاه اینترنتی خود اصول بازاریابی و تبلیغات را به درستی رعایت کنند نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل (نرخ تبدیل) افزایش یافته  و تعداد خریداران نهایی و آمار فروش هم افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که برای تولید محتوا از جملاتی که حاوی سوالات ذهن کاربران است حتماً باید استفاده شود. گام بعدی مربوط به زمانی است که تحقیق و بررسی کاربر به اتمام رسیده و محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و قصد اقدام به خریدی را دارد. در این مرحله تصمیم کاربر هنوز نهایی و قطعی نشده است و به همین سبب ارائه اطلاعات تکمیلی نظیر قیمت و درصد تخفیف, نحوه ارسال محصول, دارا بودن گارانتی و زمان تحویل محصول در زیر صفحه معرفی محصول می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و مشتری را ترغیب به نهایی کردن خرید نماید.

موفقیت در طراحی وب سایت با رعایت چهار عنصر مهم

یک سایت زمانی به موفقیت دست می یابد که آمار کاربری و  بازدید بالایی داشته باشد. در این مبحث به چهار عنصر مهم برای رسیدن به موفقیت در طراحی وب سایت پرداخته خواهد شد.

  • استفاده از محتوای خلاقانه

کاربران همواره در پی نوآوری و خلاقیت هستند و این هنر شماست که با مطالب و تیتر های جذاب و خلاقانه بتوانید کاربران را به سایت خود هدایت کرده و در ادامه آن ها را متقاعد به ماندن در سایت کنید.

طراحی سایت حرفه ای و اصولی یکی از روش های بسیار مهم و تاثیر گذار در جذب مخاطب است.کاملاً مشخص است که تنها وارد شدن کاربران به سایت شما منجر به موفقیت نمی شود و سایت شما زمانی به موفقیت می رسد که بتواند کاربران را از طریق طراحی محیطی جذاب متقاعد به ماندن در سایت نماید و این جذابیت و متقاعد شدن به گونه ای باشد که کاربران پس از خروج از سایت و در زمان های دیگر هم تمایل به بازدید از سایت شما را داشته باشند. حالت ایده آل برای هر مدیر سایتی این است که کاربران سایت او را در لیست علاقمندی های خود اضافه نمایند. مهم ترین راه حل این مسئله طراحی سایت حرفه ای و اصولی است.

  • خبرنامه

از دیگر اصول تاثیر گذار در جذب مخاطب راه اندازی خبرنامه است. شما با ساختن یک خبرنامه و ارسال آن به ایمیل کاربران, می توانید آن ها را به بازدید کننده و کاربر ثابت سایت خود تبدیل کنید.

اگر محتوای سایت شما جذاب و کاربر پسند باشد اما ظاهر سایت خسته کننده و کسالت بار قطعاً بازدید کننده تمایلی به ماندن در سایت و مطالعه مطالب جذاب شما را نخواهد داشت. پس لازم است که در طراحی وب سایت نهایت دقت را به خرج بدهید.