فروشنده و بهبود کسب و کار او با طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی در برگیرنده وب سایتی است که قابلیت نشان دادن کالا ها را با خصوصیات آن ها فراهم می کند. این وب سایت کالا یا سرویس هایی را که از جانب فروشنده مبادله می شود را به کاربران گوناگون معرفی کند, مشخصه های آن ها را نشان دهد و امکان سفارش و سرانجام خرید از جانب کاربر را فراهم نماید.

طراحی فروشگاه اینترنتی بر پایه نوع محصول عرضه شده فروشنده غالباً دارای یک ویترین است که در صفحه اول قرار می گیرد و شما می توانید نمونه ای از بهترین های خود را در این ویترین قرار دهید و یک نما و دید کلی در اختیار بازدید کنندگان وب سایت خود قرار دهید. ویترین شما نه محدودیت مکانی دارد نه محدودیت زمانی. یک ویترین 24 ساعته با امکان مدیریت و جابه جایی سریع محصولات فروشنده و تغییر چیدمان در راستای جذب بیشتر مشتری.

تفاوت وب سایت فروشگاه اینترنتی با سایر وب سایت ها

یکی از اصلی ترین تفاوت های طراحی فروشگاه اینترنتی با سایر وب سایت ها چگونگی و نحوه مدیریت وب سایت فروشگاهی است. به دلیل تنوع بالای اجناس فروشنده در وب سایت های فروشگاهی, تغییرات روزانه این وب سایت ها بالا است. چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ سایز و رنگ بندی و وب سایت شما همه روزه نیازمند به روز رسانی قیمت ها, رنگ بندی, سایز ها و موجودی خواهد بود. پس باید طراحی فروشگاه اینترنتی به نحوی باشد که مدیریت روزانه آن به آسانی قابل انجام باشد.

بهترین ویژگی طراحی فروشگاه اینترنتی برای بهبود کسب و کار فروشنده

معرفی بهتر محصول فروشنده یکی از بهترین ویژگی های وب سایت فروشگاهی است, این قابلیت وب سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که کالا و اجناس را جز به جز برای کاربران معرفی کرده و توضیح دهید, امکان معرفی برتری ها, ویژگی های برجسته و نقاط قوت و ضعف محصولات فروشگاه را خواهید داشت. در ضمن می توانید پارامتر مقایسه را برای وب سایت فروشگاهی خود در نظر بگیرید مشتریان در نهایت آرامش محصولات مورد نظرشان را با هم مقایسه کرده و بهترین ها را انتخاب کنند.

کارشناسان شرکت های وبکس در زمینه طراحی سایت می توانند شما را راهنمایی کنند تا طراحی سایت خود را به نتیجه برسانید.

فروش بهتر اجناس و بهبود کسب و کار ایده ی اولیه ی طراحی فروشگاه اینترنتی

با ظهور اینترنت و گسترش آن بین اقشار مختلف مردم, بسیاری از صاحبان مشاغل و تاجران به این فکر افتادند که چرا نتوانیم محصولات و اجناس خود را به صورت غیر حضوری و از طریق پست به فروش برسانیم. این ایده ای بود که پیش از این در فروش تلویزیونی و تلفنی مطرح شده بود, اما دلیل موفقیت آمیز تر بودن آن در فضای اینترنت, ارائه محصولات و اجناس همراه با اطلاعات کافی اعم از تصاویر, ویدئو محصول, نظرات کاربران, گارانتی و تضمین محصول و چندین نوع اطلاعات مختلف دیگر در طراحی فروشگاه اینترنتی بود که باعث شد صاحبان مشاغل به دلیل  فروش فراوان و پر سود در این بستر و فرهنگ سازی های در حال انجام, به سرعت برای استفاده از فضای بیکران و مشتریان میلیونی موجود, وارد این عرصه شده و با طراحی فروشگاه اینترنتی, به رقابت با دیگر عرضه کنندگان بپردازند. به همین دلیل است که امروزه تجارت الکترونیک به یکی از پر طرفدار ترین و پر سود ترین مشاغل دنیا تبدیل شده است.

نقش طراحی فروشگاه اینترنتی در کسب و کار و فروش بهتر اجناس

فروشگاه اینترنتی همان طور که از نامش پیدا است اغلب برای کسانی که محصولی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه به مشتری دارند مناسب است. یکی از ویژه ترین مزیت های فروشگاه اینترنتی این است که لزومی ندارد حتماً صاحب یک شرکت باشید و یا کسب و کار بزرگی داشته باشید, فروشگاه اینترنتی برای تمامی تجارت ها چه بزرگ و چه کوچک مناسب ترین گزینه است.

فروشگاه اینترنتی مطابق با محصول یا خدمات ارائه شده در آن دارای یک ویترین است که در صفحه نخست وب سایت قرار می گیرد و کاربران می توانند نمونه ای از بهترین و جدید ترین اجناس و محصولات را در آن ویترین مشاهده کنند. این ویترین یک نما و دید کلی در رابطه با فروشگاه اینترنتی و محصولات و اجناس آن به کاربر ارائه می دهد.

چگونگی کمک افزایش بازده و آمار بازدید به بهبود کسب و کار در طراحی وب سایت

بعد از تقبل هزینه های مربوط به طراحی وب سایت و اجرای آن طبیعتاً توقع بازده را خواهیم داشت. کار شما زمانی بازده چشم گیر و مطلوبی خواهد داشت که وب سایت شما دیده شود. بازده وب سایت نسبت مستقیمی با افزایش آمار بازدید کاربران دارد و هر چقدر وب سایت شما در جذب مخاطب موفق تر عمل کند, طراحی وب سایت شما سود دهی بیشتری در بر خواهد داشت.

نحوه تاثیر افزایش آمار بازدید در طراحی وب سایت

مطابق با  نتایج ارائه شده از تحقیقات پژوهشگران, حدود 33 درصد از کل بازدید های کاربران مربوط به نتیجه نخست جستجو است. با دانستن این مطلب به طور حتم اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند بررسی مسیر های ممکن برای رسیدن به صدر لیست نتایج جستجو و افزایش بازده وب سایت است. مهم ترین و تاثیر گذارترین کار ممکن در راستای رسیدن به این هدف ارتقا سئو وب سایت شما است. چرا که عدم معرفی وب سایت خود به موتور های جستجو, چیزی جز رها کردن وب سایتتان در میان میلیون ها صفحه موجود با همان مطالب نیست. درصد بسیار بالایی از کاربران برای یافتن کالا یا خدمات مورد نظر خود از موتور های جستجو کمک می گیرند و قرار گرفتن در میان نتایج نخستین جستجو و دیده شدن به منزله موفقیت کسب و کار شما است.

نقش زمان در افزایش آمار بازدید و بازده وب سایت

به خاطر داشته باشید که هیچ وب سایتی تا کنون طی یک زمان کوتاه به موفقیت مورد نظر خود دست نیافته است. افزایش آمار بازدید از وب سایت که کلید اصلی موفقیت کسب و کار شما است با گذر زمان و تلاش پیگیر و مستمر شما امکان پذیر خواهد بود. اگر نتیجه دلخواه خود را در زمانی کوتاه کسب نکردید مطمئن باشید که موقتی است و برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید کمی صبر کنید.

افزایش آمار بازدید و کسب مشتریان با طراحی وب سایت حرفه ای

در شرکت های تولیدی, بازرگانی و خدماتی طراحی وب سایت یکی از ابزار های بازاریابی و افزاش جذب مشتریان به شمار می رود. ولی تنها با طراحی وب سایت و راه اندازی کار به پایان نمی رسد. گام بعدی در راستای موفقیت, افزایش تعداد بازدید کنندگان و کاربران وب سایت است, از میان همین بازدید کنندگان است که مشتریان بالفعل یافته می شوند.

هر چه تعداد بازدید کنندگان وب سایت بیشتر باشد آمار مشتریان بالفعل هم افزایش یافته و منجر به افزایش فروش و سود دهی از طراحی وب سایت می شود.

تمامی بازدید های وب سایت موثر و واقعی نیستند, بازدید هایی نظیر پاپ آپ آمار بازدید وب سایت را افزایش می دهند و روی آمار الکسا تاثیر مثبت می گذارند ولی اثر مثبتی روی افزایش بازدهی وب سایت طراحی شده و فروش آن بر جا نخواهند گذاشت. اگر هزینه های مربوط به این قبیل تبلیغات محاسبه شوند بیانگر نتیجه ای جز شکست را نشان نمی دهند. در نتیجه هدف از افزایش بازدید وب سایت, افزایش بازدید های واقعی و مفیدی است که بتوانند آمار مشتریان و مخاطبان واقعی را افزایش دهند.

از چه مسیرهایی آمار بازدید مشتریان از وب سایت را می توان افزایش داد

افزایش بازدید بسته به نوع فعالیت وب سایت طراحی شده و مخاطبان هدف وب سایت از طریق روش های گوناگون و متفاوتی انجام می شود:

  • سئو
  • تبلیغات اینترنتی
  • بازاریابی محتوایی
  • شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات ایمیلی
  • خبرنامه ایمیلی
  • فعالیت در تالار های گفتگو
  • بازاریابی سنتی

که در مقاله های پیشین به بررسی این روش ها پرداخته شد و مشخص شد که موتور های جستجو یکی از بهترین روش ها در راستای جذب مخاطب و مشتریان واقعی هستند. زیرا کسانی که از طریق موتور های جستجو به وب سایت شما هدایت می شوند قطعاً برای یافتن راه حل مشکل یا برطرف کردن نیاز خود وارد وب سایت شما شده اند و تنها گام باقی مانده در این مرحله متقاعد کردن آنان به توانایی های شرکت شما و تامین نیاز و خواسته مشتریان است.

قالب و هدف کلی از طراحی وب سایت به عنوان سایر روش های افزایش آمار بازدید از وب سایت

در دو متن قبلی به معرفی چند روش از روش های افزایش آمار بازدید از وب سایت پرداخته شد و در اینجا دو روش دیگر نظیر قالب و هدف کلی از طراحی وب سایت معرفی و بررسی می شوند.

یکی از عواملی که در جذب کاربر موثر و با اهمیت است, قالب و طراحی وب سایت شماست. داشتن قالب و طراحی خاص و منحصر به فرد اولین گام برای جذب کاربر است و برای انجام این کار شما تنها چند ثانیه زمان دارید, در حقیقت کاربر از لحظه ورود به وب سایت چند ثانیه به شما زمان می دهد که از وب سایت خود دفاع کرده و قابلیت ها و توانایی های ویژه آن را نمایش دهید, یک طراح حرفه ای باید نهایت استفاده را از این زمان طلایی برده و اعتماد کاربر را برای ادامه حضور در وب سایت با انتخاب قالب مناسب جلب نماید. توجه داشته باشید که این زمان طلایی قبل از خواندن محتوا و یا دیدن محصولات فروشگاه شماست. کاربری که برای اولین بار به وب سایت شما مراجعه می کند هیچ گونه اطلاعی از کیفیت و کمیت وب سایت شما در ذهنش ندارد, پس به صورت ناخودآگاه اولین گزینه ای که کاربر از طریق آن وب سایت شما را مورد سنجش قرار می دهد قالب وب سایت و رابط کاربری جذاب است. عوامل موثر برای این کار حفظ نظم و هماهنگی میان عناصر وب همانند رنگ, تصاویر, فونت نگارش و نحوه چینش  آن ها در کنار یکدیگر است.

هدف در حقیقت به مفهوم ایده, انگیزه و آرمان اصلی است که تمام نیرو, افکار, احساسات و امکانات خود را در راستای رسیدن به آن متمرکز کرده و به کار بسته اید. هدف به ما انرژی و انگیزه و امید می دهد تا به هنگام آغاز کنیم و در مسیری که می پسندیم به پیش برویم و نیاز ها را شناسایی کرده و در رفع آن ها بکوشیم. شما باید کلمات کلیدی وب سایت را مشخص کنید و در خصوص این کلمات شروع به محتوا نویسی کنید. کاربران بر اساس کلمات کلیدی به وب سایت شما مراجعه می کنند پس در انتخاب آن ها دقت کنید.