طراحی سایت شرکتی که در دنیای امروز هویت کسب و کار شما است

امروزه داشتن وب سایت برای شرکت ها و موسسات دیگر یک نیاز نیست بلکه یک ضرورت است. در عصر ارتباطات, دنیای اینترنت مهم ترین ابزار ارتباط انسان ها در هزاره سوم است.گستردگی دسترسی به اطلاعات, هزینه مناسب در مقایسه با امکاناتی که در اختیار کاربران خود می توانید قرار دهید و هم چنین امکان به روز رسانی و مدیریت آن از جمله مهم ترین ویژگی های طراحی وب سایت است.

شاید این طور به نظر برسد که طراحی سایت شرکتی تنها برای شرکت ها و سازمان های بزرگ مناسب تر است, ولی واقعیت خلاف این را نشان می دهد و حتی شرکت هایی وجود دارند که شاید در دنیای واقعی هیچ اسمی از آن ها شنیده نشده اما با راه اندازی و طراحی سایت شرکتی حرفه ای, کسب و کار موفقی راه انداخته اند. همان طور که پیش از این هم به آن اشاره شد طراحی سایت شرکتی به عنوان شناسنامه و هویت شرکت شما عمل می کند و میزان پیشرفت در این اقیانوس گسترده و عمیق, بی پایان است.

اصول بازاریابی اینترنتی در دنیای امروز

دنیای امروز ما بیش از پیش, از سمت دنیای حقیقی به سمت دنیای مجازی سوق پیدا کرده است, تا جایی که برای اساسی ترین نیازهایمان که خورد و خوراک باشد هم دست به دامان اینترنت شده ایم و از این رو مفهموم بازاریابی اینترنتی یا آنلاین روز به روز شکل جدی تری به خود می گیرد.

بازاریابی اینترنتی  یا آنلاین مارکتینگ یک روش بازاریابی است که در آن از ابزار و رسانه ها ی آنلاین استفاده می شود.

عمده روش های بازاریابی اینترنتی عبارتند از :

  • تبلیغات بصری
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی درون گرا
  • بازاریابی موتور های جستجو
  • بهینه سازی موتور های جستجو
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی زنجیره ای

که درادامه به توضیح مختصر این روش ها و دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی پرداخته خواهد شد.

استفاده از نرم افزار های فروشگاه ساز و طراحی فروشگاه اینترنتی

با توجه به گسترش تجارت الکترونیک و ایجاد بازار های جدید کسب و کار در فضای مجازی و رشد قابل قبول فروشگاه های اینترنتی, باید به نرم افزار های فروشگاه ساز و نحوه طراحی فروشگاه اینترنتی دقت ویژه ای داشته باشیم. یک طراح حرفه ای برای طراحی فروشگاه اینترنتی می تواند با نمایش زوایای پنهان فعالیت تجاری شما, کسب و کارتان را به مراتب بزرگتر و تخصصی تر نشان دهد و نظر مثبت مشتری را نسبت به کار شما جلب نموده و در نهایت وی را ترغیب به خرید کند.

یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای این امکان را به شما می دهد که:

  • در طول 24 ساعت شبانه روز و در تمامی جهان دیده شوید.
  • نهایت استفاده مالی را از بازار کار خود داشته باشید.
  • با انجام سرمایه گذاری بلند مدت, مشتریان مطلوب خود را در هر لحظه پیدا کنید.
  • امکان ارائه ایده های نو و فعالیت های خلاقانه را برای شما فراهم می کند.

نرم افزار های فروشگاه ساز

با این نرم افزار ها بدون نیاز به دانش فنی و تنها با چند کلیک ساده و به صورت کاملاً رایگان یک وب سایت و یا فروشگاه عالی, قدرتمند و حرفه ای برای محصولات خود ایجاد نمایید.

فروشگاه ساز های رایگان حرفه ای وجود دارند که با استفاده از آن ها شما به راحتی می توانید فروشگاه اینترنتی خود را طراحی و راه اندازی کنید. طراحی فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه ساز بسیار ساده و آسان است و تنها کافی است که شما سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی را از وب سایت مورد نظر دانلود نموده و بر روی سرور خود بارگذاری کرده و نصب و راه اندازی کنید. البته این فروشگاه ساز ها عموماً به زبان انگلیسی هستند و لازم است برای فارسی سازی آن ها فایل زبان فارسی را در سیستم مدیریت محتوای خود نصب کنید.

خدمات به مشتری از طریق طراحی فروشگاه اینترنتی

در عصر کنونی با همه گیر شدن استفاده از اینترنت و ارائه ی خدمات و افزایش روز افزون آمار کاربران, کسب و کار ها در راستای رونق بخشیدن به حرفه خود و استفاده از تعداد بسیار زیاد مشتری های بالقوه ای که در دنیای مجازی برای کالا یا خدمات آن ها در حال جستجو هستند به طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی روی آورده اند. مشتری ها و متقاضیان کالا ها, به دلیل اشتغال فراوان, ترافیک زیاد و یا تمایل به هر چه راحت تر بودن و آسانی, کمتر برای خرید حضوری تمایل دارند و سعی می کنند کالا یا خدمات مورد نیاز خود را با جستجو در اینترنت و پرداخت آنلاین تهیه کنند. طراحی فروشگاه اینترنتی برای صاحبان مشاغل و فروشندگان, از جمله حیاتی ترین مسائل در بازار روز دنیاست.

ارائه ی خدمات و مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

برای داشتن یک خرید هوشمندانه لازم است که اطلاعات کافی در مورد کالای مورد نظر خود داشته باشیم, در شیوه های سنتی و مراجعه به فروشگاه ها, امکان دسترسی به اطلاعات جامع و کافی در رابطه با کالای مورد نظر امکان پذیر نبود اما در شیوه های نوین تجارت, یعنی راه اندازی فروشگاه اینترنتی, در فضای اینترنت حجم بسیار زیادی از اطلاعات نظیر مشخصات کالا, تصاویر متعدد, نظرات سایر خریداران, امکان مقایسه با کالا های مشابه, امکان مقایسه قیمت و بسیاری قابلیت های دیگر در سریع ترین زمان ممکن در اختیار شما قرار می گیرد و امکان یک خرید هوشمندانه را برای شما فراهم می کند.

در کنار مزیت های اعلام شده برای خریداران راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای ارائه دهندگان کالا و خدمات هم مزیت هایی به دنبال دارد. عدم نیاز به مکانی تحت عنوان فروشگاه که همیشه قیمت گزافی هم دارد و عدم نیاز به حضور دائم و همیشگی در فروشگاه یا نیاز به استخدام نیرو های متعدد از سایر مزایای فروشگاه اینترنتی است.

فروشگاه اینترنتی؛ یک سایت با ویترین 24 ساعته بدون محدودیت مکانی

با فراگیر شدن اینترنت و دسترسی آسان به این رسانه با استفاده از سایت و درکنار آن, افزایش توانایی ها و امکانات گوشی های های همراه, برخی عادات گذشته نیز رو به تغییر است. یکی از این عادات شیوه های خرید و فروش و تجارت است. فروشگاه های اینترنتی علاوه بر این که در حال جایگزین کردن شیوه خرید کالا به شکل سنتی هستند, امکان تبادل کالا های الکترونیک نظیر کتاب, فایل های صوتی و تصویری را نیز فراهم کرده است.

طراحی فروشگاه اینترنتی علاوه بر تمامی مزایایی که مدام به آن ها پرداخته می شود, به شما یک ویترین دائمی بدون نیاز به هزینه های هنگفت جهت تکمیل یک ویترین فیزیکی در یک فروشگاه واقعی را می دهد. امروزه بازاریابی اینترنتی یکی از ارکان اصلی تبلیغات تمامی شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک است و فروشگاه های اینترنتی اصلی ترین قطب بازاریابی اینترنتی در دنیای امروز هستند. یک فروشگاه اینترنتی مطابق با استاندارد های جهانی سئو می تواند برای کسب وکار ها مزیت رقابتی ایجاد کرده و اعتبار بیشتری را کسب کند. طراحی فروشگاه اینترنتی استاندارد مطابق با قوانین سئو در دسته طراحی حرفه ای وب سایت ها قرار می گیرد.

طراحی فروشگاه اینترنتی امکانات و نمای کلی آن در سایت

  • ایجاد امکان مقایسه حرفه ای بین محصولات
  • فروشگاه اینترنتی چند زبانه و چند ارزی
  • پرداخت امن و سربع آنلاین
  • وجود موتور جستجو در فروشگاه اینترنتی
  • صفحات پیشرفته مخصوص نمایش محصولات متفاوت
  • اعلام حراجی های موجود در فروشگاه اینترنتی
  • امکان ایجاد ردیاب محصولات برای بررسی میزان موجودی

طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی جزئیات بسیار زیادی دارد. از نوع چینش کالا ها در ویترین و نمایش بهترین ها گرفته تا پنل مدیریت فروشگاه. یک سایت فروشگاهی آنلاین علاوه بر داشتن جذابیت های ظاهری بسته به نوع فعالیت, باید از نظر برنامه نویسی و اجرا هم کاملاً بهینه و حرفه ای باشد.

محصولات و فروش هر چه بهتر آن ها با طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه یکی از روش های نوین فروش محصولات استفاده از بازار اینترنت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. هر روز به تعداد کسانی که از اینترنت به منظور مقایسه و یافتن فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات و کالا ها استفاده می کنند افزوده می شود. طراحی فروشگاه اینترنتی و حضور در کنار رقبا یکی از ملزومات عمده امروزی جهت ورود به عرصه تجارت الکترونیک و رقابت با رقباست.

دلایل طراحی فروشگاه اینترنتی برای محصولات

مهم ترین دلایلی که شرکت ها و تولید کنندگان را ترغیب به طراحی  فروشگاه اینترنتی می نماید عبارتند از:

  • کاهش هزینه های فروش
  • توسعه فروش محصولات و ارائه خدمات فراتر از منطقه و کشور به واسطه طراحی فروشگاه اینترنتی
  • حذف واسطه ها و برقراری ارتباط مستقیم با مشتری

در گذشته شرکت ها به منظور گسترش محدوده فعالیت و فروش محصولات خود ناگزیر به برپایی نمایندگی و تحمیل هزینه های اضافی بودند و این در حالی است که طراحی فروشگاه اینترنتی چند زبانه و طراحی وب سایت, شرکت را قادر می سازد که در هر جایی و هرکشوری که امکان دسترسی به اینترنت وجود دارد بتواند مبادرت به تبلیغ و فروش محصولات خود از طریق فروشگاه آنلاین خود بپردازد. به این نکته توجه کنید که در تجارت سنتی تعداد کسانی که محصولات شما و یا تبلیغ آن ها را می دیدند بسیار محدود بودند, در مقابل تجارت سنتی, تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی قرار دارند که از پتانسیل بالای کاربران اینترنت و امکان دیده شدن در ابعادی غیر قابل مقایسه با نوع سنتی استفاده می کنند. بیشتر دیده شدن مساوی است با سود بیشتر, پس فروشگاه اینترنتی را باید به گونه ای طراحی کرد که بیشتر دیده شود. بهترین گزینه برای بیشتر دیده شدن فروشگاه اینترنتی بهره گیری از سئو و قرار گرفتن لینک فروشگاه اینترنتی در میان سه نتیجه آغازین جستجو است.