معیارهای طراحی سایت کارآمد بر اساس نگرش زنان و مردان

در میان تفاوت های فردی انسان ها، بایستی نگرش مردان و زنان نیز، مد نظر طراحان وب سایت های رابط قرار گیرد. زنان اضطراب بیشتری در هنگام استفاده از کامپیوتر دارند، که احتمالا ناشی از رضایت کم آن ها از استفاده از کامپیوتر و یا کم بودن لذت خرید آنلاین است. بنابراین، نگرش زنان و مردان در استفاده از اینترنت متفاوت است.

توجه به نگرش زنان و مردان در طراحی سایت

تحقیقات نشان داده است که خرید آنلاین مردان دارای رضایت بخشی بیشتری نسبت به زنان است. زنان تمایل کمتری نسبت به استفاده از اینترنت دارند. هم چنین مطالعات نشان داده است که دسترسی به اینترنت تقریبا در دو جنس برابر است. در واقع، زنان از وب سایت خاص بازدید می کنند. بنابراین، می توان گفت که شکاف جنسیتی وجود دارد. شکاف جنسیتی در اینترنت ممکن است در تنظیمات بخش های خاصی از طراحی رابط کاربری وب سایت ها با توجه به زنان ایجاد شود که اگر این امر صورت گیرد، بازدید کنندگان زن ناکامی و اضطراب کمتری را در استفاده از اینترنت تجربه نمایند. مطالعات نشان می دهد که طراحی سایت با اطلاعات خوب، ناوبری آسان و انیمیشن و همچنین تایپوگرافی و تصاویر و خطوط افقی قابل مشاهده برای مردان جذابیت خوبی دارد و طراحی سایت با طرح های رنگی عمدتا همراه با بک گراندهای سیاه و سفید و یا آبی، شامل تایپوگرافی و تصاویر، خطوط افقی نامرئی، و به طور عمده با رنگ های صورتی، بنفش و یا طرح رنگ زرد برای زنان، جذاب هستند.

مهم ترین معیار های طراحی رابط کاربری وب سایت برای مردان سازگاری، حداقل فعالیت و انعطاف پذیری است، در حالی که معیار های طراحی مهم برای زنان سازگاری، توانایی و راهنمایی کاربران است.

فروشگاه الکترونیکی و قیمت گذاری و استراتژی های تخفیف برای وب سایت

وب سایت فروشگاه الکترونیکی دارای تخفیف نقدی (CW) نوعی از وب سایت است که پاداشی را برای اعضای خود زمانی که آن ها کالا را از طریق لینک های وابسته خریداری می کنند در نظر می گیرد که این پاداش تحت عنوان تخفیف به مشتریان ارائه خواهد شد. هم چنین این وب سایت ها، با اعطای کمیسیون به یک فروشگاه الکترونیکی در ازای جذب مشتری و البته خرید از طریق یک لینک به جای مراجعه مستقیم به فروشگاه الکترونیکی اصلی به جذب مشتری و گسترش تجارت می پردازند.

طراحی سایت برای فروشگاه الکترونیکی

با افزایش سریع طراحی سایت برای فروشگاه های الکترونیکی، این وب سایت ها به طور فزاینده ای، محبوبیت در جمع مردم کسب کرده اند. با این حال، ارزش کسب شده برای فروشگاه های الکترونیکی هنوز هم در تئوری و عمل مشخص نیست. برای روشن شدن این روند، در نظر بگیرید که یک سیستم به عنوان فروشگاه الکترونیکی، یک محصول را برای مصرف کنندگان به فروش می رساند و یک لینک اتصال به فروشگاه الکترونیکی دیگر را فراهم می کند. تحقیقات نشان می دهد که، فروشگاه الکترونیکی می تواند با ایجاد وب سایت های فروشگاهی مختلف سود بیشتری را کسب کند، که این امر همراه با نقش بازی کردن و تبعیض در قیمت گذاری ها امکان پذیر است. که در نتیجه با فضا سازی های ساختگی، فروش با قیمت بالاتر از ارزش واقعی کالا صورت خواهد پذیرفت. البته امکان دارد که با توجه به رقابتی شدن فضای کار بین چند فروشگاه اصلی، قیمت فروش پایین تر باشد. برای جلوگیری از این روند، تنظیم غیر متمرکز بازار با ایجاد فضای پورسانتی برای سایت های غیر وابسته امکان پذیر خواهد بود. میزان کاهش قیمت ظاهری، ابزاری است که مصرف کنندگان از طریق خرید با لینک های واسطه در پیاده سازی آن نقش دارند و البته فضای بازار نیز، بر استراتژی های قیمت گذاری اثر می گذارد.

واکنش ها به وب سایت های ایدئولوژیک به دلیل نوع نگرش متفاوت آن ها

طراحی سایت برای گروه های دارای تفکرات ایدئولوژیک با اعمال نفوذ در باورها، ارزش ها و هویت اجتماعی همراه است و در اغلب موارد، بازخورد های هیجانی منفی و عاطفی در پاسخ ها دارد. راه کار هایی از جمله عدول پیام ها و قابلیت تجدید نظرات می تواند احساسات یک بازدید کننده از وب سایت را تحت معتدل نماید. همان طور که انتظار می رود، نگرش حاکم بر درک چگونگی رفتار بینندگان وب سایت ایدئولوژیک مهم است. بسیاری از گروه های ایدئولوژیک اعم از مذهبی، سیاسی، اجتماعی و یا مدافعان محیط زیست در اینترنت حضور دارند. این گروه ها تاثیر قابل توجهی در زندگی افراد و اعمال نفوذ بر باور ها، ارزش ها و هویت اجتماعی افراد دارند. در واقع، افراد معنا و هدف در زندگی خود را از نگرش ایدئولوژیکی دریافت می کنند و اغلب به دنبال نگرش دیگران با جستجو های اینترنتی هستند. لذا افراد به وب سایت های ایدئولوژیک جذب می شوند. انسان ها اغلب به دنبال اطلاعاتی هستند که با آن چه از قبل در فکرشان بوده است مطابقت داشته باشد و افکار آن ها را تائید کند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد با دیدگاه های محافظه کارانه به دنبال منابع خبری هستند که موضع محافظه کارانه داشته باشد، در حالی که لیبرال ها، منابع خبری را دنبال می کنند که لیبرال هستند. با این حال، عوامل زیادی می تواند بر بازخورد های افراد دارای احساسات و نگرش های عاطفی، تاثیر گذارد.

ویژگی های نگرش ایدئولوژیک در طراحی سایت

نگرش ایدئولوژیک می تواند نفوذ در هویت شخصی و احساسات داشته باشد. گروه های ایدئولوژیک رفتار های دارای خشونت و نفرتی را با اعمال احساسات منفی در ارتباطات آنلاین خود دارند. این بازخورد منفی، به طور خاص احساساتی با منشا خشم و ترس است. علاوه بر احساسات کاربران، موفقیت در طراحی سایت های ایدئولوژیک اینترنتی متکی، متکی بر حضور کارشناسان قابل اعتماد در مورد یک سیستم باوری و ارزشی است. بدین منظور این وب سایت ها، برای جذب و حفظ اعضای خود، به اتخاذ و تبلیغ ایدئولوژی افراطی خود می پردازند که با هدف نفوذ در احساسات، نگرش ها و مقاصد بیننده وب سایت است. وجود امکان تجدید نظر در سایت ها ممکن است، خود به خود، پاسخ های عاطفی، نگرش ها و نیات رفتاری را تحت تاثیر قرار دهد و با ایجاد فضای زمانی جهت فروکش کردن احساسات کاربران، وب سایت را به محیطی مطلوب جهت مبادلات نظرات کاربران تبدیل نماید.

هتل های اکونومیک و تاثیر کیفیت وب سایت بر رزرو آنلاین در این هتل ها

امروزه طراحی سایت هتل ها و به ویژه هتل های اکونومیک از اهمیت زیادی برخوردار است. با افزایش محبوبیت اینترنت و ارزشمندی بیشتر زمان و سهولت استفاده از فن آوری های مبتنی بر وب، رفتار کاربران در استفاده و رزرو هتل به صورت آنلاین، آن هم در بین کاربران تجاری به تدریج در حال افزایش است. تعداد فزاینده ای از کاربران تمایل زیادی به رزرو اتاق به صورت آنلاین در سایت هتل و یا از طریق تلفن دارند.

ویژگی های هتل های اکونومیک

هتل های اکونومیک (اقتصادی) بخش جدیدی در صنعت هتلداری هستند که به سرعت از سال 2000 توسعه یافته است. با این حال، صنعت هتلداری در این زمینه با چالش هایی مواجه است. هتل های اکونومیک در مرحله مقدماتی نیاز به واسطه های اینترنتی، برای تبلیغات و فروش خدمات خود دارد. با این حال، ظهور واسطه های اینترنتی ناچار همراه با کمیسیون های بالا است. بنابراین، فروش مستقیم آنلاین تبدیل به روندی رایج در توسعه صنعت هتل های اکونومیک شده است. تلاش زیادی برای توسعه کانال های فروش و سرمایه گذاری مستقیم در وب سایت هتل های اکونومیک، شده است اما پلت فرم آنلاین رزرو و مسائل مربوط به آن از دیدگاه های مختلف، از جمله طراحی سایت، ملحقات وب سایت و ویژگی های آن نیازمند صرف زمان و هزینه است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که نوع وب سایت هتل های اکونومیک، تاثیر مثبت و عمیقی بر رفتار مشتریان نسبت به انتخاب اتاق به صورت آنلاین دارد. که این تاثیرات تحت چهار بعد؛ قابلیت وب سایت، سهولت استفاده، جذابیت وب سایت و کامل بودن وب سایت بر کیفیت، اعتماد  الکترونیکی و رزرو آنلاین در وب سایت هتل های اکونومیک اثر می گذارد. در این میان، قابلیت استفاده، جذابیت وب سایت و کامل بودن وب سایت بر اعتماد  الکترونیکی تاثیر مثبتی دارند و سهولت استفاده تاثیر ناچیزی خواهد داشت. کامل بودن وب سایت با طراحی سایت مناسب تاثیر مثبت بیشتری نسبت به سه ویژگی دیگر در رزرو آنلاین نشان داده است.

امکان نمایش محصول به بازدیدکنندگان سایت با طراحی سایت فروشگاهی

تجارت الکترونیک با امکان ایجاد فروشگاه های اینترنتی امکان نمایش محصول را به میلیون ها نفر تنها با یک بار نمایش فراهم می کند. با گسترش روز افزون کاربران اینترنت یک فروشگاه اینترنتی حتی به مراتب پربازدید تر و پرفروش تر از یک فروشگاه واقعی خواهد بود و این نتیجه زمانی حاصل خواهد شد که با کمک کارشناسان طراحی سایت یک سایت متناسب با محصول و خدمات خود داشته باشید.
مهم ترین هدف هر فروشگاه اینترنتی بالا بردن رتبه خود در موتور های جستجو است که این امر خود به معنای افزایش بازدید و در نتیجه افزایش آمار فروش خواهد بود . بهترین حرکت برای بالا بردن رتبه, طراحی یک سایت منحصر به فرد و ویژه با امکان نمایش محصول به طور مناسب می باشد.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی باید متناسب با دید مشتریان ساده و در عین حال جذاب باشد و این امکان را برای مشتری فراهم نماید که در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را انتخاب نموده و در کم ترین زمان ممکن عملیات داد و ستد انجام شود. در ضمن شما می توانید برای خریدان دسته بندی های مجزا تعریف کنید و برای دسته ای خاص مثلا کاربران ویژه درصد تخفیف برای محصول مورد نظر قائل شوید.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها و امکان نمایش محصول

ظاهر یک فروشگاه اینترنتی درست مانند ویترین لوکس مغازه ها که برای مشتری ها جذاب است باید شیک و جذاب باشد و در صفحه اصلی سایت شاهد گلچینی از محصول های فروشگاه و چیدمان خاص و منحصر به فرد آن ها باشیم.
از آن جا که در سایت های فروشگاهی روزانه چندین بار باید موجودی اجناس و یا قیمت ها و رنگبندی های موجود تغییراتی داشته باشد هنگام طراحی سایت باید راهکاری مناسب برای این کار اندیشیده شود.