اهمیت طراحی لوگو پس از طراحی وب سایت

به عنوان صاحب یک کسب و کار پس از تعیین اهداف و طراحی وب سایت خود نیاز به یک نشان مخصوص برای سایت خود خواهید داشت. زمانی که لوگو یک سایت دیده شده و به خاطر سپرده شود آن زمان به هدف خود رسیده است. تنها لوگوهایی به خاطر سپرده می شوند که به گونه ای خاص طراحی شده باشند و سرشار از خلاقیت بوده در ذهن ماندگار باشند و کاربر با دیدن آن لوگوی خاص به یاد خدمات و محصولات سایت شما بیفتد. یک نشان حرفه ای تاثیر شگرفی در تبلیغات خواهد داشت. لازم به ذکر است که لوگو یکی از مهم ترین موارد هویت بصری برند سازی است.

لوگوی سایت قسمت مهمی از تجارت و طراحی وب سایت شما به شمار می رود. در حقیقت می توان گفت که لوگوها, توصیف کننده هویت, ایده و هدف تجارت شماست. لوگو می تواند در المان های گوناگونی مانند وب سایت شما یا حتی متعلقات شرکت شما نظیر سربرگ ها,کارت ویزیت و … نمایش داده شود.

نتایج تحقیقات بر روی لوگوها نشان داده است که تصور مردم از لوگو های پیچیده, خلاق ولی غیرقابل اعتماد بودن آن کمپانی است. لوگو هایی که در شکل کلی آن ها از اشکال زاویه دار و یا دایره ای استفاده شده است از حیث علمی تاثیر گذاری عمیق تری روی ذهن افراد خواهند داشت.

لوگوی سایت مهم ترین و موثر ترین ابزار برندینگ جهت هویت سازی در دنیای کسب و کار است. لوگو باید بتواند پیام شما را به صورت موثر, گیرا و سریع منتقل نماید. با یک طراحی خلاقانه شما می توانید یک هویت مستقل و منحصر به فرد  برای تجارت خود تعریف نمایید. حضور گستره لوگو روی تمامی متعلقات تجاری شما باعث جلب توجه مخاطب و همزمان جلب اعتماد او نسبت به محصولات و خدمات شما می شود. پس لوگوی سایت قدرتمند ترین روش خلق هویت برند شماست.

طراحی نرم افزاری سایت و تست عملکرد پس از طراحی وب سایت

پس از طراحی گرافیک و قالب سایت و قبل از تست عملکرد سایت نوبت به یکی از اساسی ترین کار ها در طراحی وب سایت می رسد, که شامل برنامه نویسی و اجرا می باشد. مهم ترین عامل در انتخاب نوع نرم افزار دانش, تجربه و تخصص تیم طراحی است. این مجموعه به طراح کمک می کند که سریع ترین, بهترین و به روز ترین برنامه را انتخاب نماید. طراحی, برنامه نویسی, ساخت کامپوننت های اختصاصی برای سایت شما با توجه به اهداف تعریف شده و نیاز های کاربران, ایجاد تعادل بین بهینگی و زیبایی و هم چنین استفاده از آخرین تکنولوژی ها در طراحی وب سایت از جمله ویژگی های عمده تیم طراحی است. پس از اتمام عملیات اجرایی طراحی سایت, ساخت و برنامه نویسی وارد مرحله تست عملکرد و آزمایش سایت می شویم.

تست عملکرد در طراحی وب سایت

در تست عملکرد تمامی بخش های سایت مورد بررسی قرار می گیرند. پس از بررسی عملکرد و رفع اشکال های احتمالی, تست نکات ایمنی روی سایت انجام می گردد و فایروال محافظ امنیتی برای بررسی عملکرد بر روی سایت نصب می شود. در صورت تمایل می توان از تیم طراحی تقاضای یک فایروال سخت افزاری و همچنین یک فایروال نرم افزاری که به صورت مجزا روی سرور نصب می شود و از اطلاعات شما محافظت می کند هم داشت. در این مرحله طراحی وب سایت شما به پایان می رسد اما سایت در این مرحله هم چون یک نوزاد تازه متولد شده است که نیاز به مراقبت ویژه و مستمر دارد تا به هدف مطلوب که همان کارایی, حجم بالای بازدید و زیبایی است برسد.

طراحی گرافیکی و گام های اساسی در طراحی وب سایت

طراحی گرافیکی از نکات مهم در طراحی وب سایت می باشد. چنان چه در مبحث قبلی به آن پرداخته شد نخستین گام در طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق و محبوب شناسایی نیاز کاربران است. پس از مشخص شدن نیاز های کاربران و مشخص شدن هدف اصلی وب سایت, گام بعدی اجرای پروژه طراحی وب سایت خواهد بود. در این مرحله با استفاده از اطلاعات به دست آمده از بررسی مخاطبین ساختار اصلی و نقشه سایت طراحی می شود. با تهیه شدن لیست منو ها, زیر منو ها و عملکرد هر یک از آن ها در واقع نقشه عمرانی سایت خود را در دست خواهید داشت.

با توجه به طراحی نقشه سایت و مشخص شدن عملکرد هر یک از بخش ها و هم چنین مشخص شدن نیاز های کاربران در مرحله اول و دوم, زمان آن رسیده است که نقشه گرافیکی و معماری سایت هم طراحی گردد. این مرحله که طراحی گرافیکی سایت نام دارد در واقع جز اصلی ترین بخش های اجرای پروژه طراحی وب سایت می باشد.

نکات مربوط به طراحی گرافیکی در طراحی وب سایت

طراحی گرافیکی باید با دقت بالا و بر اساس نیاز های کاربران و هدف تعریف شده برای سایت و هم چنین برگرفته  از دانش و تجربه  تیم طراحی سایت صورت بگیرد. بررسی و مطالعه روانشناختی کاربران, روانشناسی رنگ و مطالعه تصویری پروژه های روز دنیا از جمله مواردی است که باید در دستور کار تیم طراحی قرار بگیرد. این مرحله از کار نیاز به نظارت و حساسیت بالای مدیران بر کار تیم طراحی در راستای اجرای دقیق اهداف پروژه دارد و هم چنین این نظارت منجر به خلق یک اثر درخور و شایسته برای کارفرمایان و اثری  قابل رقابت در عرصه های تخصصی و بازار های جهانی برای تیم طراحی خواهد بود. پس از طراحی گرافیکی سایت, اکنون نوبت به انتخاب  بستر و تکنولوژی نرم افزاری مناسب جهت برنامه نویسی, طراحی و اجرای سایت می رسد که در ادامه این مبحث بسیار مهم مورد بررسی ویژه قرار خواهد گرفت.

کاربران اینترنتی و طراحی فروشگاه اینترنتی متناسب با نیاز آن ها

امروزه طراحی فروشگاه اینترنتی متناسب با دانش جدید و با توجه به نیاز کاربران بسیار مهم می باشد. اکنون و در قرن بیست و یکم که قرن ارتباطات و فناوری اطلاعات نام گرفته است باید به تکنولوژی ها و ابزار های مرتبط به این حوزه با دید صنعتی و حتی فرا صنعتی نگریست. در این برهه کسب و کار ها در حال گذار از حیطه سنتی به مدرن هستند. طراحی وب سایت همگام با آخرین تغییرات دنیای تکنولوژی اولین گام برای عبور از این حالت گذار و پیشرفت در این مسیر است. هدف, طراحی وب سایت هایی است که از مسیر پر پیچ و خم تجارت سنتی عبور کرده و وارد دنیای تجارت الکترونیک شوند. پس با استفاده از یک طراحی حرفه ای و دقیق باید قدم اول برای ورود به این عرصه را محکم و با ثبات برداشت.

گام اول در طراحی فروشگاه اینترنتی با توجه به نیاز کاربران

اولین قدم برای راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی موفق, بررسی دقیق نیاز ها و خدماتی است که کاربران به آن ها نیاز دارند. پس از انجام این بررسی ها, باید به مطالعه و بررسی دقیق ویژگی های کاربران پرداخت, ویژگی هایی نظیر سلایق, تحصیلات, سطح دانش الکترونیک و اینترنتی کاربران و کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت پرداخت. همه این اطلاعات ما را در راستای رسیدن به هدف نهایی خود که طراحی فروشگاه اینترنتی محبوب, موفق, پربازدید و کاربردی با میزان بازدهی بالاست یاری خواهد نمود. بدیهی است که در این مرحله از کار نادیده گرفتن نیاز های کاربران صدمات جبران ناپذیری را به وب سایت وارد خواهد نمود.

با توجه به مطالب عنوان شده لازم به تاکید است که پیش از طراحی وب سایت لازم است که هدف اصلی خود از طراحی وب سایت را به وضوح برای خود تعریف کرده و از طریق مشاوره با کارشناسان این امر  نیاز های کاربران را مشخص نمایید. توجه ویژه به این مسئله یکی از فاکتور های عمده در طراحی وب سایت به شمار می آید.

طراحی فروشگاه اینترنتی برای مشتری, عمده ترین نوع طراحی وب سایت در دنیا

از زمان گسترش تجارت الکترونیک طراحی وب سایت توسعه یافته است و بیشترین آن ها سایت های تجاری بوده اند. گسترده بودن طراحی فروشگاه اینترنتی باعث شده که مشتری ها حتی زمان اقدام به خرید حضوری سری به سایت های تجاری و قیمت ها زده و با دیدی باز به سراغ خرید می روند. خوشبختانه خرید و فروش کالا به صورت آنلاین در کشور ما رشد چشمگیری داشته و تجارت الکترونیک زمینه بسیار مناسبی برای فعالیت به حساب می آید. چنانچه تصمیم به راه اندازی یک فروشگاه دارید, دنیای تجارت الکترونیک سایت تجاری را به شما پیشنهاد می دهد.

ویژگی های عمده طراحی فروشگاه اینترنتی برای مشتری

روشن است که افراد همواره در پی اجناس با قیمت مناسب است به همین سبب سایت های تجاری همواره قیمت ها را ارزان تر از فروشگاه ها و مغازه های کوچک اعلام می کنند.
در فروشگاه های حقیقی به سبب کمبود فضا امکان ارائه و معرفی تعداد اندکی از محصولات وجود دارد در حالی که با طراحی فروشگاه اینترنتی کوچک ترین نگرانی در این مورد وجود ندارد و شما به راحتی می توانید در رابطه با هر تعداد محصول که بخواهید به مشتری ها اطلاعات بدهید. البته لازم به ذکر است که اطلاعات جهت ارائه به مشتری باید دسته بندی شده و به راحتی در اختیار مشتری قرار بگیرند چرا که در صورت مشکل بودن مراحل کسب اطلاعات مشتری سایت شما را ترک می کند.
ایجاد امکان جستجو از طریق ویژگی های گوناگون گزینه دیگری است که به مشتری در سریع تر پیدا کردن محصول مورد نظرش کمک می کند. در این نوع طراحی وب سایت طراح باید حساسیت ویژه ای به خرج بدهد چرا که تمامی محصولات ویژگی های یکسانی ندارند از قیمت و سایز و رنگ و جنس و کشور سازنده گرفته تا بسیاری از آیتم های دیگر که باید دقیقا در طراحی وب سایت مورد توجه قرار بگیرد.