کاربران بی سواد و طراحی سایت برای جستجوی راحتتر کار برای آن ها

جستجوی کار برای کاربران بی سواد یا کم سواد بسیار سخت می باشد. امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) خدمات قابل توجهی را به بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، کشاورزی و تجارت و غیره ارائه داده است. با این حال، استفاده از بسیاری خدمات مستلزم توانایی و راهنمای کاربری هستند. راهنما های متنی نیاز به مطالعه و دانش دارند، که نیازمند به رمز گشایی از کلمات متن برای درک موضوع می باشند. از این رو، بسیاری از راه حل های ارائه شده فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان، بر روی کاربران بی سواد یا با تحصیلات کم تمرکز دارد. ایجاد و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به کاربران بی سواد در کشور های در حال توسعه دارای مزایای اجتماعی و اقتصادی متعددی است. برخی از نمونه های قابل توجه عبارتند از: فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کمک به کشاورزان روستایی، دفترچه تلفن برای کاربران سواد کم و یک راه حل مبتنی بر گفتار برای جستجوی کار. جستجو کار، یک فعالیت مهم برای مردم است. این فعالیت به ویژه برای کاربران بی سواد دشوار است چرا که آن ها به امکانات جستجوی کار سنتی (به عنوان مثال، روزنامه ها، سازمان های جستجوی کار) دسترسی ندارند. علاوه بر این، راه حل های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای جستجو شغل ارائه خدمات و راهنمایی های نوشتاری میتنی به متن است، در نتیجه این روش راهنمایی برای کاربران بی سواد بلا استفاده است.

بی سوادی یک مانع بزرگ در توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور های در حال توسعه است. پژوهش در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) می تواند در مقابله با این مسئله با توسعه راه حل های مناسب برای کاربران بی سواد کمک کند. با استفاده از طراحی سایت برای جستجوی کار با محتوای گرافیکی و صوتی، می توان قابلیت استفاده برای کاربران بی سواد را بالا برد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که با طراحی سایت برای کاربران بی سواد و کم سواد با وب سایت های جستجوی کار مبتنی بر محتوا های صوتی و گرافیکی، می توان شغل مناسب را برای آن ها با حداقل تعداد کلیک و در زمان کمتر نسبت به زمان صرف شده جهت تکمیل فرم های سنتی ایجاد نمود.

جلب اعتماد مشتری بعد از طراحی سایت فروشگاهی و افزایش کسب و کار

توسعه روز افزون طراحی سایت فروشگاهی با جلب اعتماد مشتری تحول عظیمی را جهت انتقال تجارت الکترونیک از محیطی محصول گرا به سمت محیطی اجتماعی و مشتری مدار فراهم آورده است. تجارت الکترونیک منجر به تغییرات مثبتی در حیطه کسب و کار شده است که از آن جمله می توان به کاهش هزینه, ارتقای کیفیت محصول و خدمات, ارتباط با مشتری یا ارائه دهندگان خدمات جدید و ایجاد متد های جدید فروش محصولات و خدمات اشاره کرد.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

در راستای ارتقا تجارت الکترونیک بخش اعظمی از بودجه تبلیغاتی شرکت ها همواره در راستای طراحی سایت فروشگاهی در نظر گرفته می شود. طراحی سایت در راستای پیشبرد اهداف کسب و کار و جذب مشتری تاثیر به سزایی دارد. با توجه به اهمیت جایگاه مشتری, در هر تجارت الکترونیکی یک سایت خوب می تواند در بخش نظارت بر مشتری و بررسی رفتار مشتری نقش بزرگی ایفا نماید. علاقه مشتریان به استفاده از اپلیکیشن ها شرکت ها را بر آن داشته تا به دنبال طراحی سایت تاثیر گذار بر روی مشتریان خود باشند.

طراحی سایت در راستای جلب اعتماد مشتری

جلب اعتماد مشتری نکته ای کلیدی در موفقیت است. ساده ترین سوال ممکن این است که “مشتری از شما چه می خواهد؟” و ساده ترین پاسخ ممکن این است که مشتری نیاز به جلب اعتماد دارد. اولین گام در راستای جلب اعتماد مشتری عمل به وعده ها در زمان اعلام شده است.
نخستین گام در راستای طراحی سایت فروشگاهی به منظور جلب اعتماد مشتری این است که ما بدانیم کاربران ما چگونه احساس راحتی بیشتری می کنند که نیاز کمتری به آموزش داشته باشند. گام بعدی برای جلب اعتماد مشتری رعایت اصول اولیه طراحی سایت نظیر رعایت ترکیب بندی و رنگ بندی متناسب با متون و قابل خوانا بودن محتوای ارائه شده به مشتری است. هیچ گاه رضایت مشتری را فدای زیبایی ظاهری نکنید.

فروشگاه اینترنتی و طراحی سایت آن و ایجاد مسیری برای جلب مشتری

در سایت فروشگاه اینترنتی به مشتری بیش از یک محصول ارائه می شود و افزایش هر چه بیشتر تعداد محصولات پیچیدگی طراحی سایت را بیشتر می کند. فروشگاه های اینترنتی عملا به گونه ای طراحی شده اند که تا کاربران تنها یک کار را انجام دهند “خرید اینترنتی”. طراحی چنین سایتی می بایست معیارهای فروش اینترنتی گوناگونی را مد نظر قرار بدهد.

طراحی یک فروشگاه اینترنتی

آیا به این قضیه توجه کرده اید که چرا طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی متفاوت تر است از طراحی سایر سایت ها ؟ یک سایت که فروشگاهی اینترنتی است باید دارای ویژگی هایی باشد که مشتری را جذب کند باید جذاب, سازمان یافته و منسجم باشد و در انتخاب رنگ ها به جذب مشتریان خود توجه کند.

مشخصات فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی باید دارای ویژگی های زیر باشد:
 انتخاب رنگ ها و تاثیر آن در دادن روحیه و نشاط به کاربران در حین خرید
 قابلیت بالای امنیت سایت و داشتن اطلاعات کامل درباره مالکان سایت
 کاربری راحت برای همه افراد
مبانی عنوان شده اصول جدیدی نیستند و همه ما با این اصول از طریق تجربیات روزمره خود در فروشگاه ها و مراکز خرید آشنایی داریم. هنر اصلی یک طراح سایت این است که چطور این روش های فروش مرسوم را در یک سایت بعنوان فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کند.

مسیری فرضی برای جلب مشتری

در شیرینی فروشی ها از طریق پخش بوی شیرینی افراد را تشویق به خرید میکنند. اما مشکل اینجاست که در طراحی سایت از حس بویایی نمی توان کمک گرفت. گذاشتن کالا در یک فروشگاه اینترنتی بسیار ساده تر از اجاره کردن جا و چیدن قفسه هاست ولی فروش در دنیای اینترنتی بسیار سخت تر از فروش در دنیای واقعی است. یک فروشگاه اینترنتی که به خوبی طراحی شده باشد نهایتا با یک یا دو کلیک مشتری را به صفحه مناسب هدایت خواهد کرد.

طراحی سایت خدمات مسافرتی و نکات مربوط به آن و امکان رزرو آنلاین

در زمینه خدمات گردشگری مبتنی بر وب سایت های خدمات مسافرتی، درک کیفیت خدمات و قصد خرید مشتریان جهت طراحی سایت ضروری است. اطلاعات وب سایت به عنوان یک زیر ساخت جهت افزایش کیفیت وب سایت خدمات مسافرتی در درجه اول اهمیت قرار دارد. کیفیت وب سایت های خدمات مسافرتی بر اساس یک سری از فاکتور ها ارزیابی می شود. مانند، سهولت استفاده، سرگرمی، جذابیت بصری، پاسخگویی سریع اینترنتی، امنیت وب سایت و غیره. وب سایت های تجارت الکترونیکی بنگاه هایی هستند که قادر به ارائه محصول انتخابی با بهره وری بیشتر و بالاتر به مشتریان هستند. با این حال، مشتریان با توجه به اثر بخشی کانال تجارت الکترونیک خرید می کنند. در دنیای امروز، رویکرد به تجارت الکترونیک افزایش یافته است و موجب افزایش رقابت قیمتی و تا حدودی شفافیت قیمت گذاری شده است. اثرات منفی افزایش تجارت الکترونیک نیز، افزایش رقابت و کاهش وفاداری مشتریان بوده است. این عوامل به گردشگری مبتنی بر وب سایت های خدمات مسافری کمک کرده اند. به عنوان مثال، شرکت E-Marketer نشان داد که 51.6 درصد از مشتریانش، در تابستان سال 2014 از طریق اینترنت سفرهای خود را جستجو و برنامه ریزی و خرید کرده اند.

شواهد و نتایج تحقیقات نشان می دهد که دو سوم مراجعین الکترونیکی به وب سایت خدمات مسافرتی با طراحی ضعیف، خریدی را انجام ندادند که این عدم استقبال به خرید در میان مراجعین ثروتمند تر به مراتب بیشتر بوده است. یکی از حوزه های آنلاین وب سایت های خدمات مسافرتی، رزرو آنلاین سفر است که تخمین زده شده است که در سال 2007،  83 میلیون نفر مسافر، برنامه ریزی و خرید سفر های خود را با استفاده از رزرو آنلاین انجام داده اند.

نتایج کلی تحقیقات محققان نشان داده است که طراحی سایت های خدمات مسافرتی، تحت تاثیر کیفیت محصولات گردشگری ارائه شده و مقاصد هدف گردشگری خوش نام و امکان خرید آنلاین است.

تجارت الکترونیک و نقش طراحی سایت در گسترش آن

در عصر حاضر که در زمینه تجارت الکترونیک استفاده از اینترنت گسترش پیدا کرده است می توان گفت یکی از ملزومات اصلی تجارت، طراحی سایت است. در تجارت ملزومات زیادی مطرح است ولی به جرات می توان گفت امنیت الکترونیکی و پرداخت الکترونیک عمده ترین مباحث طراحی سایت تجارت الکترونیک می باشد.

روش های جلب مشتری در طراحی سایت تجارت الکترونیک

برای طراحی منحصر به فرد سایت تجارت الکترونیک در راستای جلب توجه مشتری روش های خاصی وجود دارد. عمده ترین گزینه جهت جلب توجه مشتری, موضوع وب سایت است تا بر اساس آن بتوان روش مناسب برای طراحی سایت را در پیش گرفت. عمده عوامل پربازدید بودن یک سایت عبارتند از طراحی سایت با پس زمینه بزرگ, استفاده از تصاویر فروش به جای متن, استفاده از انیمیشن های متحرک, طرح بندی سایت و تقسیم محتوا در کارت های مجزا و … ولی کماکان رنگبندی وب سایت یکی از عمده ترین بخش ها در طراحی سایت محسوب می شود. “به دنیای اعجاب انگیز رنگ ها خوش آمدید ” برای اینکه هنوز هم پس از اینکه چندین هزار رنگبندی مختلف در طراحی سایت ها دیده ایم گاهی به ترکیبی از رنگ های محدود بر می خوریم که حسی نو و بکر با خود به همراه دارد. در واقع هر رنگ در کنار رنگی دیگر هویتی جدید می گیرد و با بکار برده شدن در طراحی سایت تجارت الکترونیک نشان دهنده هویت آن سایت خواهد بود .

اهمیت ظاهر در طراحی سایت

ظاهر یک سایت دارای درجه اهمیت بالایی می باشد چون کاربر با مشاهده ظاهر سایت تصمیم می گیرد در آن سایت بماند یا خارج شود. طراحی سایت اصولی می تواند القا کننده حس اعتماد به مشتری باشد. تحقیقات حاکی از آن است که طی یک ثانیه اول مشاهده یک وب سایت, حتی قبل از خواندن یک کلمه از محتوای آن, نظر ما درخصوص کیفیت و قابل اعتماد بودن یک مطلب در ذهنمان شکل می گیرد.