نظر به گسترش روز افزون آمار کاربران اینترنت, این فضای مجازی به بستری مناسب برای تجارت الکترونیک تبدیل شده است و با این اوصاف داشتن یک سایت حرفه ای به یکی از نیاز های اساسی واحد های تجاری محسوب می شود. شرکت ها می توانند با توجه به اهداف در نظر گرفته شده برای کارشان اقدام به راه اندازی طراحی وب سایت به صورت کاملا حرفه ای برای تبلیغ و فروش محصول مورد نظرشان بنمایند.
طراحی وب سایت های معمولی از یک قالب اولیه و آماده تبعیت می کنند و به نسبت هزینه کمتری برای راه اندازی نیاز دارند در مقابل این سایت ها سایت حرفه ای قرار می گیرد که برای طراحی آن مقادیر بالایی باید هزینه کرد, اما ارجحیت آن ها در این است که این سایت های حرفه ای از ابتدا و به صورت اختصاصی برای کار شما طراحی و راه اندازی می شوند.
همان طور که اشاره شد طراحی سایت حرفه ای براساس اهداف سایت شما و نیاز
های مخاطبین آن طراحی خواهد شد, تمام ویژگی هایی که برای طراحی یک سایت
حرفه ای در نظر گرفته می شود نهایتا باید منجر به یک هدف خاص شود و آن
افزایش آمار بازدید کاربران از سایت شماست.
تعدادی از این ویژگی ها عبارتند از:
1. گرافیک جذاب
2. مشتری پسند بودن
3. سرعت بالای صفحات در بالا آمدن
4. هماهنگی با تمامی مرورگر ها
5. امنیت بالا
6. تامین نیاز های کاربر تنها با چند کلیک
بنابر تمامی مطالب عنوان شده یک طراح سایت حرفه ای باید بتواند در طراحی وب سایت با درنظر گرفتن ویژگی های فوق سایت را به گونه ای طراحی کند که منجر به افزایش آمار بازدید از سایت شود.
افزایش روز افزون تعداد کاربران اینترنتی شرکت ها را بر آن داشته است که
در پی طراحی یک سایت شرکتی قوی و پربازدید باشند. که این امر نقشی مثبت و
موثر در رونق کسب و کار شرکت ها دارد. دنیای مجازی پر از مشتریان بالقوه
است و کار طراح سایت جذب این مشتریان بالقوه و بالفعل کردن آن ها از طریق
خرید محصول و یا ارائه خدمات است. طراحی یک سایت تنها شامل چند صفحه متن
نیست بلکه مبین عملکرد تجاری و بازرگانی شرکت مورد نظر می باشد.
سایت شرکتی مزایای گسترده و مهمی دارد که در زیر به اختصار چند مورد از آن ها بیان شده اند:
کم هزینه بودن
دیده شدن توسط تعداد نا محدودی بیننده
عدم وجود محدودیت برای موضوعات تبلیغاتی
امکان تبلیغ در هر مکان و در هر زمان
امکان ارتباط با مشتری و ارائه مشاوره.
در حقیقت می توان گفت که سایت شرکتی دکور آن شرکت محسوب می شود و رسالت
عمده دکور جذب افراد و ارائه بهترین ها در کوتاه ترین زمان ممکن است. برای
یک طراحی سایت شرکتی موفق ابتدا لازم است که شما یک افق دید برای خود تعریف
کنید و بدانید که چه نکاتی باید به مشتری انتقال داده شود و متقابلا مشتری
توقع دریافت چه چیز هایی را دارد. دانستن این دو نکته کمک بزرگی برای یک طراحی وب سایت اولیه است. عمده ترین مطالبی که در طراحی وب سایت باید به آن ها پرداخته شود عبارتند از:
معرفی مدیریت هیات موسس, معرفی محصولات و خدمات همراه با عکس و توضیحات
مختصر, فروش محصول و ارائه خدمات به صورت اینترنتی, برگزاری نظرسنجی, نمایش
اخبار به روز شده شرکت.
در ادامه باید بدانید که برای پیشبرد اهداف شرکت از طریق طراحی وب سایت نیاز به کار کارشناسی شده و مشورت با کارشناسان این امر دارید.
در عصر امروز که همه جا سرشار از رسانه ای ارتباط جمعی و سایت های تجارت الکترونیک است شعار تبلیغاتی رسالت بزرگی را بر دوش خود حس می کند. شعار های تبلیغاتی, متفاوت از جملات معمولی هستند زیرا به دلیل داشتن ساختاری ساده امکان انتقال مفاهیم از طریق آن ها وجود ندارد و تنها برای اعلام یک هدف مشخص به عموم مردم ساخته می شوند.
شعار تبلیغاتی عبارتی است در راستای معرفی فعالیت سایت, که درباره مزیت
های آن مطرح می شود. این عبارت باید امکان ماندگار شدن در ذهن مشتری را
داشته باشد. عمده ویژگی های شعار تبلیغاتی عبارتند از:
معرفی مزیت اصلی طراحی وب سایت یا محصول
نکته دار بودن
ساده و صریح بودن
القا احساس خوشایند از یک نام تجاری در ذهن مشتری
برانگیزنده احساس نیاز در مشتری
امکان حک شدن در حافظه ناخودآگاه همگان را داشته باشد
در هر زمینه ای تعداد زیادی از سایت ها به صورت رقیب عمل می کنند. مشتری که به دنبال محصول یا خدماتی است تنها ظرف چند ثانیه باید جذب طراحی وب سایت شما شود در غیر این صورت طراحی وب سایت بهتر رقیب برای همیشه او را از شما خواهد ربود. تنها چند ثانیه برای جلب توجه مشتری بالقوه فرصت وجود دارد. شعاری تبلیغاتی نظیر تیتر خبر باید مشتری را به خود جذب کند. شعاری تبلیغاتی باید آن چنان قوی باشد که ظرف چند ثانیه مشتری را میخکوب کرده او را به انجام عملی که شما انتظارش را دارید سوق بدهد.
برای تنظیم یک شعار تبلیغاتی تاثیر گذار لازم است که به چند نکته دقت شود:
روی یک نیاز تاکید ویژه داشته باشد
روی اهداف سازمانی سایت تاکید داشته باشد
طرح یک سوال
گنجاندن نام سازمان یا سایت در شعار
یک مرکز تجاری آنلاین تحت عنوان فروشگاه اینترنتی امکان ویژه ای است که دنیای تجارت الکترونیک فراهم آورده است. با طراحی وب سایت برای فروشگاهی اینترنتی امکان معرفی, تبلیغ و فروش محصول مورد نظر برای شما فراهم خواهد شد. این نکته را مد نظر قرار دهید که تعداد کاربرانی که از فروشگاهی اینترنتی شما بازدید می کنند قابل مقایسه با تعداد مشتریان در یک کسب و کار حقیقی نیست.
برای استفاده از فروشگاهی اینترنتی حتما لازم نیست که شما یک کسب و کار پر رونق یا یک تولیدی بزرگ داشته باشید. طراحی وب سایت فروشگاهی اینترنتی برای تمامی کسب و کار ها در هر ابعادی که باشند مفید و کارآمد است. هنگام طراحی فروشگاهی اینترنتی این امکان برای شما فراهم می شود که تمام نقاط ضعف و قوت یک محصول را ارائه نموده و امکان مقایسه را برای مشتری فراهم کنید. حتی می توانید امکانی فراهم کنید که مشتری بتواند به محصول مورد نظرش امتیاز بدهد و از این طریق به سایر مشتری ها مشاوره بدهد.
اخیرا بیشتر مشتریان تمام وبگردی های خود را از طریق تبلت یا گوشی هوشمند خود انجام می دهند پس لازم است که فروشگاه اینترنتی به گونه ای طراحی شود که با سیستم عامل گوشی های هوشمند و تبلت ها هماهنگ شود و از این طریق در هر مکان و زمانی مشتری از فروشگاه اینترنتی شما بازدید می کند. علاوه بر افزایش آمار بازدید کنندگان, هماهنگ بودن سیستم فروشگاه اینترنتی با گوشی های هوشمند به یک امتیاز برای موتور های جستجو تبدیل شده پس با انجام این کار علاوه بر جذب مشتری در هر زمان و امکان ارتقا رتبه در موتور های جستجو هم افزایش می یابد و از این روش موتور جستجو به گونه ای بازاریاب و تبلیغ کننده فروشگاه اینترنتی شما خواهد بود.
در دنیای امروز یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان تجارت های الکترونیک حفظ امنیت اطلاعات مشتری است. سایت اینترنتی یک شرکت در حقیقت هویت آن واحد در دنیای مجازی محسوب می شود. در طراحی وب سایت از ابتدا تا به انتهای آن مسئله امنیت باید به دقت مورد نظر قرار بگیرد. با توجه به گسترده بودن دنیای تجارت الکترونیک امکان حمله سایت های رقیب از طریق بدافزار ها و هکر ها افزایش می یابد. پس با رعایت نمودن نکات امنیتی در طراحی وب سایت نه تنها از حملات مخربانه افراد جلوگیری می شود بلکه نتیجه این امر منجر به جذب تعداد بیشتری بازدید کننده و مشتری می شود.
“چرا هکر ها همواره یک گام از کارشناسان امنیتی سایت ها جلوترند؟” ساده
ترین پاسخ ممکن این است که آن ها مجبورند ابتکار بیشتری به کار بگیرند در
غیر این صورت باید این حرفه را رها کنند.
با این حال می توان گفت که عمده ترین عامل در موفقیت مدام هکر ها عدم آگاهی
صاحبان سایت ها است. بسیاری از مدیران سایت ها در پی یافتن راه حلی برای
این مسئله هستند, این حساسیت زمانی به اوج خود خواهد رسید که درآمد روزانه
مدیر سایت از آنجا تامین شود. در اینجا به اختصار چند روش برای خنثی سازی
تلاش هکر ها ارائه شده است:
به روز نگه داشتن نرم افزار ها
انتخاب رمز عبور با درجه امنیت بالا
دقت در هنگام لینک دادن به سایت ها
محدود کردن فایل های سایت
استفاده از اس اس ال برای ارسال ایمیل
اطمینان از امنیت میزبان وب
استفاده از سرور مجازی وی پی اس (تنها راه پیشگیری از حملات)
اگر شما همواره به روز باشید آن گاه نسبت به بسیای از سایت های دیگر هیچ جذابیتی برای هکر نخواهید داشت.