اهمیت سازگاری با موبایل در طراحی سایت حرفه ای

در گذشته، طراحی سایت حرفه ­ای سازگار با موبایل رواج چندانی نداشت و بسیاری از سایت ­ها در موبایل­ قابل نمایش نبودند. در سال ­های اخیر، پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از انواع موبایل­ های هوشمند و تبلت ها، اهمیت طراحی سایت حرفه ­ای سازگار با موبایل را دو چندان کرده است. در این بخش به بررسی مزایای طراحی سایت سازگار با موبایل و اهمیت آن پرداخته می ­شود.

طراحی سایت حرفه ای سازگار با موبایل

طراحی سایت حرفه ­ای سازگار با موبایل باید مناسب نمایش در انواع تلفن همراه هوشمند و تبلت ­ها باشد. سایت ­هایی که برای نمایش در desktop طراحی شده ­اند، در تلفن ­های همراه و تبلت ­های کوچک به درستی نمایش داده نمی ­شوند. اما سایت ­های سازگار با موبایل با اندازه­ ی صفحه ­ی این دستگاه ­ها مطابقت کامل دارند و به خوبی قابل نمایش در آن ­ها هستند.

مزایای استفاده از سایت سازگار با موبایل در طراحی سایت حرفه ­ای

طراحی سایت حرفه ای سازگار با موبایل مزایای بسیاری دارد. این نوع طراحی سایت، باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان سایت و بهبود تجربه ی آن ها می شود. از دیگر مزایای یک سایت سازگار با موبایل، می توان به افزایش جستجو و هم چنین بهینه شدن جستجوها اشاره کرد. به علاوه، به دلیل بزرگتر بودن اندازه ی نوشته ها، خواندن محتوای این وب سایت ها برای کاربران ساده تر خواهد بود. در طراحی سایت حرفه ای سازگار با موبایل، منوی سایت با موبایل سازگار و سرعت دانلود بسیار بالاتر از سایر سایت ها است. این امر باعث افزایش استفاده از سایت های ذکر شده می گردد. موتور های جستجو هم چون گوگل نیز سایت های سازگار با موبایل را در صدر نتایج جستجوی خود نشان می دهند. از دیگر فواید این نوع طراحی سایت، مدیریت زمان کاربر است، بدین معنا که کاربر به زمان کمتری برای باز کردن صفحات اینترنتی نیاز دارد. مدیریت این گونه سایت ها نیز بسیار آسان تر خواهد بود، چرا که در این صورت، دیگر به ایجاد چندین سایت جهت استفاده در دستگاه های مختلف نیازی نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.