طراحی سایت فروشگاهی و جستجوی محصولات

در طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهمترین بخش های طراحی سایت ایجاد بخش جستجوی کالا می باشد. در طراحی سایت فروشگاهی همیشه باید دسترسی ها و امکاناتی را فراهم آورد که با استفاده از آن ها کاربر بتواند به راحتی کالای مورد نیاز خود را شناسایی و خریداری کند. برای رسیدن به این هدف در طراحی سایت ایجاد بخش جستجوی کالا می تواند تاثیر مثبتی بر روی افزایش خرید کالا در سایت فروشگاهی را داشته باشد.

رابطه جستجوی کالا و خصوصیات محصول در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی شما برای ایجاد بخش جستجوی کالا در سایت باید معیارهای جستجو را بر اساس خصوصیات محصول در نظر بگیرید. اغلب کسانی می خواهند به جستجوی کالایی در سایت فروشگاهی بپردازند ممکن است برند خاصی را در نظر نداشته باشند و یک خصوصیت از کالا را که بیشتر مورد پسند آنها است را معیار جستجو قرار داده و بر اساس آن سرچ را انجام دهند و اینجاست که در صورت وارد کردن مشخصات صحیح کالا در سایت کاربر ما می تواند نتیجه قابل قبولی را مشاهده کند. اگر در طراحی یک سایت فروشگاهی هنگام وارد کردن خصوصیات کالا دقت کافی لحاظ نشود بخش جستجوی کالا هم نمی تواند به راحتی کالای مورد نظر کاربر را شناسایی کند در نتیجه این می تواند یک امتیاز منفی برای سایت فروشگاهی باشد چرا که می تواند موجب کاهش کاربران سایت شود.

آیا بخش جستجوی در طراحی سایت فروشگاهی من باید حتما به صورت پیشرفته باشد؟

انتخاب اینکه در طراحی سایت فروشگاهی خوداز جستجوی پیشرفته استفاده کنید یا خیر بستگی به گستردگی محصولات شما دارد. اگر در فروشگاه اینترنتی شما دسته بندی های زیادی از محصولات با ویژگی های متفاوت وجود دارد بهتر است با توجه به نوع ویژگی های هر یک از دسته های در نظر گرفته شده در سایت بخش جستجو را به صورت پیشرفته تنظیم کرد.

طراحی سایت فروشگاهی و فواید ایجاد بخش نظرات محصول

در طراحی سایت فروشگاهی باید تمام توان و خلاقیت خود را بکار برد تا با ارایه ایده های نو سطح فروش در فروشگاه را افزایش داد. در طراحی سایت فروشگاهی یکی از بخش هایی که طراحی هوشمندانه آن می تواند در میزان خرید و فروش کالا تاثیر چشمگیری داشته باشد بخش نظرات برای هر محصول است.

تاثیر بخش نظرات در طراحی سایت فروشگاهی

شخصیت انسان ها در امر خرید با یکدیگر متفاوت است. برخی از کاربران تنها با دیدن گرافیک سایت جذب سایت فروشگاهی شده و اقدام به خرید می نمایند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند تقریبا سری به تمامی سایت های فروشگاهی بزنند و با فضای اینترنتی همه آنها آشنا شوند تا بتوانند از بین آنها بهترین را انتخاب کنند. از طرفی هم عده ای دوست دارند بر اساس نظر دیگران محصول مورد نظر خود را خریداری کنند. این گروه از مردم که جمعیت نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده اند مبنای خرید خود از سایت فروشگاهی را بر اساس نظر دیگران قرار می دهند. این افراد دوست دارند کالایی را خریداری کنند که اغلب مردم از آن استفاده کرده اند و نظرات خود در خصوص کالا را ارایه داده اند.

فواید ایجاد بخش نظرات در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی ایجاد بخش نظرات برای محصول موقعیتی است که با استفاده از آن می توان نظر اغلب مردم در خصوص کالاهای متفاوت را جویا شد. با ایجاد این بخش در طراحی سایت می توان موقعیتی را فراهم آورد تا مشتریان در تعامل با یکدیگر بوده و در خصوص تجربه استفاده از خرید خود با یکدیگر صحبت کنند. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از بخش نظرات در طراحی سایت فروشگاهی معرفی یک محصول به صورت کامل بدون نیاز به دخالت شما جهت معرفی کالا می باشد که می تواند سطح فروش در فروشگاه را افزایش دهد .