بهینه سازی لینک های تبلیغاتی در طراحی سایت

در طراحی سایت منظور از تبلیغات متنی همان لینکی است که بطور معمول در ستون های کناری، فوتر، میان متن و گاه در منوهای سایت های پذیرنده ی تبلیغ قرار داده می شود. مطمئنا تعداد زیادی از این قبیل تبلیغات را در سایت های مختلف مشاهده کرده اید. ورای جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات محصولات، بسیاری از این لینک ها صرفا با هدف افزایش ترافیک و بهبود رتبه در گوگل، خرید و فروش می شوند. از همین رو گوگل تبلیغات لینکی بی ارتباط به موضوع سایت را به عنوان اسپم شناسایی می کند. یعنی همان چیزی که در انواع سایت های ایرانی به وفور مشاهده می کنیم: جنگلی از لینک های بی ربط با یکدیگر و با موضوع طراحی سایت. اما به هر حال لینک ها هم در سئو اثرگذارند و هم برای صاحبان سایت ها (و بویژه کسانی که به تازگی طراحی سایت را برای شرکت خود انجام داده اند) از حیث درآمدی حائز اهمیت اند.

پس چه باید کرد تا بتوان بدون اسپم شدن از مزایای لینک ها در طراحی سایت استفاده کرد؟

  • هنگام لینک دادن در یک سایت باید دقت کنید که لینک ها را مستقیما به سایت اصلی خود ندهید تا سایت شما دامنگیر عواقب تقلب در رتبه نشود. در طراحی سایت شما می توانید این گونه لینک ها را به سایت های کمکی خود ارجاع دهید و سپس از آن سایت های کمکی به سایت اصلی خود لینک کنید.
  • همان طور که اشاره کردیم لینک ها باید با موضوع سایت ارتباط و هم خوانی داشته باشند از این رو در طراحی سایت می توان از یک تکنیک برای ایجاد ارتباط بین لینک و موضوع سایت استفاده کرد: ایجاد داستان های کوتاه درباره آگهی. در واقع گوگل برای تشخیص ارتباط مبدا و مقصد لینک، کلمات نزدیک به متن لینک را بررسی می نماید. از این رو پس از طراحی سایت، تمرکز را بر مرتبط ساختن متن اطراف لینک (در سایت گیرنده و دهنده لینک) بگذارید. برای مثال فرض کنید صفحه فروشنده یا پذیرنده لینک به موضوع طراحی سایت مربوط است (سایت A) و سایتی خریدار لینک (سایت B) به موضوع سفر است. در روش رایج لینک دهی مثلا کلمه رزرو آسان هتل از سایت A به سایت B لینک می شود اما در روش ارتباط سازی همین لینک در قالب یک داستان کوتاه داده می شود. “حتی هنگامی که شما در مسافرت هستید و از حضور در یک هتل زیبا لذت می برید ما مشغول طراحی سایت و انجام کلیه اقدامات بهینه سازی آن هستیم و بدین گونه قبل از بازگشت شما طراحی سایت و امور سئوی آن کاملا انجام شده است.”

سفارش طراحی سایت

اهمیت برچسب گذاری در طراحی سایت چیست؟

معمولا برای راهنمایی و دسترسی بهتر کاربران به محتوای متنوع در یک سایت، راه های متفاوتی اتخاذ می شود. شاید بتوان گفت که بهترین راه این است, هنگام طراحی سایت برای مطالب تا پنج دسته بندی در نظر بگیرید و سعی کنید که حد امکان تعداد آنها کم باشد تا بازدیدکنندگان بعد هنگام بازدید از سایت شما دچار سردرگمی نشوند. اما برچسب گذاری یکی از روش هایی است که با هدف راهنمایی بهتر مخاطب انجام می شود. برچسب ها در واقع دسته بندی کوچکتری را برای محتوای سایت پدید می آوردند و نوع آنها کاملا به متن و محتوای مطلب بستگی دارد، در حالی که دسته بندی کاملا موضوع محور است و از همین رو برچسب گذاری ارتباط بین مطالب مختلف و با موضوعات متفاوت را تسهیل می کند.برای نمونه فرض کنید شما در سایت خود مطلبی پیرامون “طراحی سایت با وردپرس” ایجاد کرده اید احتمالا دسته بندی این مطلب “علمی” خواهد بود اما با تگ “طراحی سایت” یا “وردپرس” کاربران سایت شما را قادر می سازد به مطالب دیگری که در مورد طراحی سایت یا وردپرس نوشته اید به راحتی دسترسی پیدا کنند.

طریقه صحیح وارد کردن برچسب ها بعد از طراحی سایت چگونه است؟

حال که به اهمیت وجود برچسب در مطالب سایت خود پی بردید بهتر است با نحوه صحیح وارد کردن برچسب بعد از طراحی سایت آشنا شوید. در وارد کردن برچسب حتما کلمات را با ویرگول و یا بعلاوه (+) از هم جدا کنید. توجه کنید که برچسب کوتاه باشد و کلمات برچسب متناسب با بخش هایی باشد که کاربر ممکن است بعد از خواندن محتوای سایت شما بخواهد در رابطه با آن مطالعه داشته باشد. در ضمن فراموش نکنید که تعداد برچسب ها خیلی زیاد نباشد که باعث سردرگمی خواننده شود. دقت کنید که برای نوشته های دیگر هم می توان از برچسب هایی که قبلا تعریف کرده اید استفاده کنید.

سفارش طراحی سایت

اهمیت هاست در طراحی سایت حرفه ای (بخش اول)

در طراحی سایت حرفه ای میزبانی وب یا همان هاستینگ به ارایه فضایی گفته می شود که بتوان فایلهای یک سایت را روی آن قرارداد. این فضا توسط شرکتهایی که دارای سرور اختصاصی هستند و یا نمایندگان فروش آنها ارایه می شود. اجاره این فضا و خدمات مربوطه که هزینه هاستینگ نامیده می شود به صورت ماهیانه یا سالیانه اخذ می شود. در طراحی سایت حرفه ای هاست دقیقا همان چیزی است که وقتی می خواهید سایت تان روی شبکه اینترنت برای همه قابل رویت باشد به آن نیاز دارید. اگرچه کامپیوتر شخصی شما نیز می تواند به صورت یک سرویس دهنده میزبان مورد استفاده قرار گیرد اما برای این که سایت شما در اینترنت همیشه در دسترس باشد لازم است کامپیوترتان 24ساعت شبانه روز بی وقفه روشن بوده و به اینترنت متصل باشد. از طرفی دیگر نیاز است که با برنامه های راه اندازی سرور نیز آشنایی داشته باشید. از این رو تمامی شرکت ها، سازمان ها و افراد که نیاز به طراحی سایت حرفه ای دارند برای میزبانی سایت خود به سراغ شرکت های سرویس دهنده خدمات میزبانی یا هاست می روند. سرورهای اغلب این شرکت های در خارج از ایران و در معروف ترین و مجهزترین  دیتا سنتر های دنیا قرار دارد دقیقا در جایی که به صورت ۲۴ ساعته برق به سرورها متصل می باشد و اینترنت قطعی ندارد و برای مواقع اضطراری کارهای لازم  اندیشیده شده است. جهت طراحی سایت حرفه ای شما به عنوان یک مشتری به فضای کوچکی از این سرورها دسترسی خواهید داشت که با داشتن فضایی هرچند کم و کوچک و کم حجم به یک تیم از متخصصان اینترنت برای نگهداری از سایت خود متصل خواهید بود که در طول ۲۴ ساعت تلاش می کنند که این سرویس متوقف و مسدود نشود.

سرور میزبان در طراحی سایت حرفه ای

در بیشتر موارد، یک سرور میزبان وب یا هاست فضای هارد خود را به فضاهای کوچک تری تقسیم کرده و آن را با هزینه ایی کمتر در اختیار افرادی قرار می دهد که تمایل به طراحی سایت حرفه ای دارند. در این حالت از چند سایت تا چند صد سایت از سرور سرویس دهنده به صورت مشترک استفاده می کنند.

سفارش طراحی سایت حرفه ای

معرفی انواع طراحی سایت

انواع طراحی سایت براساس نوع کاربرد یا نحوه برنامه نویسی به چهار دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک یک بار انجام می شود و محتوا و مطالب آن به نحوی است که نیاز به بروزرسانی کمی (سالی یکی دوبار) دارد که آن هم باید توسط افراد حرفه ای انجام شود و افراد عادی قادر به تغییر یا افزودن محتوا به آن نیستند از همین رو این قبیل سایت ها امروزه کاربرد محدودی دارند. در طراحی سایت استاتیک از HTML ، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می شود. اگرچه هزینه در این نوع طراحی پایین است اما هزینه بروز رسانی  و نگهداری آنها بالا است. البته طراحی سایت استاتیک چون به نحو ثابتی صورت می گیرد و کمتر دستخوش تغییر و ویرایش می شود امنیت بالا و گرافیک قابل قبولی دارد. از آنجا که در طراحی سایت استاتیک از حجم کمتری ازکد ها استفاده می‌شود، سرعت بارگذاری این سایت ها بالا بوده و گذشته از آن موتور های جستجو هم بهتر مطالب سایت را خوانده و این در رنکینگ سایت بسیار موثر است.

طراحی سایت دینامیک یا پویا

طراحی سایت داینامیک به کمک برنامه نویسی وب و سیستم مدیریت محتوا (CMS) انجام می شود و نکته مهم آن که محتوای این نوع سایت ها توسط افراد عادی و فاقد دانش فنی قابل تغییر و بروز رسانی است. در ظراحی سایت پویا عموما از زبانهای برنامه نویسی ASP.Net ، PHP و … استفاده می شوند و از تکنولوژی های Ajax و Silverlight نیز بهره گرفته می شود. طراحی سایت دینامیک به دلیل بهره گیری از زبان های پیشرفته برنامه نویسی مزیت های زیادی نسبت به سایت استاتیک دارد اما مهمترین مزیت آن همان ظور که گفته شد قابلیت آسان ویرایش و افزودن به صفحات و محتوای آن است. در حال حاضر اغلب سایت ها به شکل دینامیک ظراحی می شوند برای نمونه همه سایت هایی که دارای سیستم ثبت نام و پنل کاربری می باشند سایت های فروشگاهی و یا سایت هایی که محتوای خبری و آموزشی تولید می کنند همگی به صورت داینامیک ساخته می شوند. اکثریت سایت های دینامیک به یک دیتا بیس برای نگهداری اظلاعات افراد و …متصل می باشند.

طراحی پرتال یا پورتال

پرتال سایت داینامیک بزرگی است که توسط سازمان های متوسط یا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً از کنارهم قرار گرفتن چند سایت تشکیل می شود که در مجموع خدمات متنوعی را ارایه می دهند.

طراحی سایت متحرک یا فلش

سایت های فلش سایت هایی هستند که از جذابیت گرافیکی و بصری بسیار بالایی برخوردارند اما به دلیل برخی معایب در آنها استفاده محدودی دارند: بارگذاری بسیار کند، عدم خوانده شدن محتوای این سایت ها توسط موتورهای جستجو و همچنین عدم توانایی در بروز رسانی این سایت ها توسط افراد عادی. طراحی سایت فلش برای شرکت هایی مناسب است که کاملا شناخته شده هستند و خدمات و محصولات مشخصی دارند.

سفارش طراحی سایت

اهمیت گرافیک سایت در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی افزایش ترافیک سایت از مهمترین فاکتورهای کلیدی در موفقیت سایت فروشگاهی می باشد و این تنها زمانی عملی خواهد بود که سایت به خوبی طراحی شده باشد. در طراحی یک سایت فروشگاهی ترکیب گرافیک بالا و طراحی سایت فروشگاهی عالی و مطابق با معیارهای کاربر، برای تبدیل کردن کاربران و بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه و خریداران، ضروری و انکار ناپذیر است. در طراحی سایت فروشگاهی تلاش برای افزایش ترافیک سایت ضروری است. اما باید توجه داشت که اگر تلاش ما نتیجه مطلوبی نداشته باشد، باعث هدر رفتن زمان، انرژی و منابع مالی خواهد شد. دریافت نتیجه مطلوب در طراحی یک سایت فروشگاهی مستلزم رعایت نکات گرافیکی و ساختاری در طراحی است در غیر این صورت، تلاش برای افزایش ترافیک سایت فروشگاهی که نه گرافیک جذابی دارد و نه ساختار مناسبی، مطمئناً نمی تواند نتایج مطلوبی را برای متقاضی طراحی سایت فروشگاهی به بار آورد. در طراحی سایت فروشگاهی تلاش برای این که صرفاً کاربران را به سایت خود برسانید، کافی نسیت. اگر گرافیک سایت شما زیبا و دلنشین نباشد کاربران و بازدیدکنندگان بلافاصله سایت را ترک خواهند کرد. زیرا به دلیل جذاب نبودن گرافیک سایت شما و یا شلختگی و عدم استفاده از عوامل جذاب در گرافیک کاربران و بازدیدکنندکان از حضور در سایت شما خسته می شوند و ترجیح می دهند سایت شما را ترک کنند. در این حالت این نکات منفی، باعث افزایش Bounce Rate سایت شما می شود.

منظور از Bounce Rate در طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

در طراحی سایت فروشگاهی بازدید کاربر از صفحات مختلف سایت اهمیت زیادی دارد. منظور از Bounce Rate در طراحی یک سایت فروشگاهی به درصد بازدیدهای تک صفحه ای گفته می شود. در واقع، هنگامی که شخصی به هر طریق وارد سایت شما می شود و بلافاصله از همان صفحه ای که وارد شده، بدون هیچ کلیک و تعاملی با سایت، خارج می شود،  Bounce Rate سایت شما افزایش می یابد.

سفارش طراحی سایت