ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی

در طراحی سایت سینمایی می بایست به ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی توجه نمود و سعی در پیاده سازی استراتژی هایی نمود که به بهترین نحو ممکن منجر به گسترش بازار صنعت سینمای کشور و رونق کار سینماداران و اهالی سینما اعم از بازیگران، کارگردانان و سایر عوامل گردد. ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه سینماگران و طراحان سایت های سینمایی قرار گیرد، بسیار متنوع می باشد. برخی از این ویژگی ها، ویژگی های عام هستند که در طراحی تمامی سایت ها می بایست لحاظ گردند، برخی دیگر از این ویژگی ها، ویژگی های فنی و تخصصی می باشند که طراحان می بایست به منظور پیاده سازی آنها از مشاوران سینمایی کمک بجویند. در ادامه به بیان برخی از ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه طراحان قرار گیرند، اشاره می نماییم.

بررسی ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی

  • امکان ایجاد حساب کاربری برای مخاطبین: از اولین و اساسی ترین ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه طراحان سایت قرار گیرد، در نظر گرفتن منویی به منظور ثبت نام کاربران و ایجاد حساب کاربری در سایت سینمایی می باشد. با لحاظ نمودن این امر در طراحی سایت سینمایی، کاربران به راحتی می توانند با هر بار مراجعه به سایت سینمایی و ورود به حساب کاربری خود، به راحتی نسبت به انتخاب فیلم مورد نظر خود و پرداخت آنلاین وجه بلیت آن اقدام نماید.
  • امکان خرید آنلاین بلیت سینما : از دیگر ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که می بایست در طراحی سایت سینمایی مورد توجه قرار گیرد، می توان به در نظر گرفتن امکان خرید آنلاین بلیت فیلم های سینمایی اشاره نمود.
  • معرفی سینماهای اکران کننده هر یک از فیلم ها : از دیگر ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه طراحان سایت های سینمایی قرار گیرد، علاوه بر معرفی فیلم های در حال اکران، معرفی سالن های سینمایی است که هر یک از فیلم ها در آن اکران می گردد. این امر می تواند برای کاربران اینترنت و مخاطبین سایت به منظور برآورد مسافت و تخمین زمان مورد نیاز در جهت حضور در سینما، بسیار مفید فایده واقع گردد.
  • ارائه بخش کوتاهی از فیلم های سینمایی : از دیگر ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه طراحان و سینماداران قرار گیرد، آپلود بخش کوتاهی از فیلم های سینمایی و یا تیزر فیلم های سینمایی می باشد. این امر می تواند در جهت جلب مخاطبین به سایت مورد نظر و ترغیب نمودن آنها نسبت به خرید بلیت فیلم های سینمایی، مؤثر واقع گردد.

در این مقاله به بررسی برخی ویژگی ها و قابلیت های سایت سینمایی که در طراحی سایت سینمایی می بایست مورد توجه طراحان سایت های سینمایی قرار گیرد تا با پیاده سازی این موارد بتوانند در جهت افزایش بازدید از سایت های سینمایی و رونق کسب و کار سینماگران گام بردارند، پرداختیم.

متن قبل: بررسی طراحی سایت سینمایی

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.