الگوریتم های SSL در طراحی سایت

اطلاع داشتن از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت باعث می شود که بتوانیم کارکرد بسیار بهتری از SSL انتظار داشته باشیم. از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت میتوان به DES، DSA، MD5، RCT، KEA،  RC4، RSA، SHA-1، DES3 و SKIPJACK اشاره کرد.

طبیعتا توضیح هر یک از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت به صورت جدا گانه و تخصصی مستلزم یک مقاله ی چند صد صفحه ای می باشد. در این جا تنها به 2 نوع از پرکاربردترین الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت می پردازیم.

2 نوع از پرکاربد ترین الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت

  • DES : یکی از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت DES می باشد. در این الگوریتم اصطلاحا یک جعبه شامل چندین ماژول وجود دارد. متن اصلی و کلید رمزنگاری با طول رشته های ثابت که معمولا 56 بیت هستند به صورت بلوک بلوک وارد این جعبه می شوند و پس از طی یک سری عملیات به صورت رمز شده از جعبه خارج می شوند و در آخر تمامی بوک ها در کنار یک دیگر قرار گرفته و متن رمز شده را ایجاد می کنند. طول رشته ها و کلید در این مورد از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت 64 بیت می باشند.
  • MD5:  دومین مورد از الگوریتم های رمزنگاری مورد استفاده توسط SSL در طراحی سایت MD5 میباشد. این نوع الگوریتم رمزنگاری یک رشته با طول متفاوت را به عنوان ورودی می‌گیرد و یک پیام به نام خلاصه یا اثر انگشت با طول ۱۲۸بیت می‌سازد. دقت داشته باشید که الگوریتم MD5 برای کشف انواع نقاط ضعف به دقت و به سختی بررسی شده‌ است. مهم ترین نتیجه در این بررسی ها عدم مقاومت MD5 در برابر حمله Brute Force می باشد.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.