جادوی رنگ و استفاده از قدرت رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

در اولین لحظه ورود به یک سایت طراحی دکوراسیون داخلی این جادوی رنگ است که قادر به میخکوب کردن بیننده است, یکی از ملاحظات روانشناختی رنگ که در کاربرد هنری رنگ تاثیر بسزایی دارد, بررسی تاثیر متقابل رنگ ها است. جلوه یا اثر هر رنگ در جوار رنگ دیگر تغییر می کند, هر رنگ نسبت به دیگری میزان تیرگی یا روشنی ذاتی اش را می نمایاند. آشنایی با قواعد جادوی رنگ و استفاده از آن ها در طراحی سایت دکوراسیون داخلی قطعاً بر میزان چشم نواز بودن و تاثیرگذاری سایت شما خواهد افزود.

جادوی رنگ و سه صفت یا سه بعد دیداری رنگ

هر رنگ دارای سه صفت یا سه بُعد دیداری مستقلاً تغییر پذیر است: فام, درخشندگی و پرمایگی.

  • فام رنگ: صفتی از رنگ است که جایگاه آن را در سلسله رنگی در طیف مرئی مشخص می کند, آبی و زرد و قرمز سه فام اولیه اند و نارنجی و سبز و بنفش فام های ثانویه.
  • درخشندگی رنگ: دومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام را مشخص می کند.
  • پرمایگی رنگ: سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می کند.

هنگام طراحی سایت دکوراسیون داخلی لازم است که به تمام این نکات کوچک اما پر تاثیر دقت کنید, مثلاً رنگ های درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیف منظم قرار بگیرند از نظر بصری تاثیر بیشتری خواهند داشت, دانستن این نکته ظریف به شما کمک خواهد کرد که کاربران سایت را در جادوی رنگ اسیر کنید و به آن ها بقبولانید که سایت دکوراسیون داخلی شما ارزش وقت گذاشتن بیشتری را دارد.

استفاده از این قوانین و به کاربردن جادوی رنگ و قدرت رنگ ها در کار طراحی دکوراسیون هم به شما کمک شایان توجهی خواهد کرد. پس قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید.

کارشناسان شرکت های وبکس می توانند شما را در زمینه طراحی سایت دکوراسیون داخلی راهنمایی نمایند تا طراحی سایت دکوراسیون داخلی خود را به نتیجه برسانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.