طراحی سایت فروشگاهی و اصول کاربردی آن

طراحی سایت فروشگاهی و اصول کاربردی آن
راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی یکی از به روزترین و به صرفه ترین روش های کسب درآمد به شمار می رود. از همین رو طرفداران بسیار زیادی دارد و با توجه به فراوان بودن تعداد طرفداران, بازارهای کاذبی هم برای طراحی سایت مربوط به فروشگاه های اینترنتی ایجاد شده است. بازارهایی که گردانندگان آنها عمدتاً افرادی با اطلاعات بسیار کم هستندو حتی از ابتدایی ترین مباحث و مسائل مربوط به اصول طراحی سایت اطلاعی ندارند.
طراحی سایت فروشگاهی
در طراحی سایت, اولین چیزی که کاربر می بیند قالب سایت است, پس قالب سایت شما باید در کوتاه ترین زمان بیشترین تاثیر را روی کاربر بگذارد. طراحی قالبب اختصاصی برای طراحی سایت فروشگاه شما از جمله نکاتی است که می تواند به شهرت فروشگاه اینترنتی شما کمک شایانی نماید.
در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی باید به مسئله همخوانی قالب سایت با رنگبندی و نوع کالایی که ارائه می شود توجه ویژه ای داشته باشید, چرا که این اصل بر میزان بازدید و طبیعتاً فروش شما تاثر مستقیمی خواهد داشت.
طراحی سایت فروشگاهی, طراحی قالب را نیز شامل می شود. یکی از مهم ترین مسائل در طراحی قالب سایت فروشگاهی این است که بازدید کننده سایت کدام قسمت از صفحه را در نگاه اول باید ببیند.تحقیقات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است, اکثر نتایج این تحقیقات بیانگر این حقیقت است که در وب سایت های انگلیسی زبان , قسمت وسط سمت چپ هدف دید بازدیدکنندگان است و در وب سایت های فارسی زبان نقطه هدف , قسمت وسط سمت راست سایت است.
با کمک این دانسته ها, طراحان وب سایت های مزبور به فروشگاه اینترنتی تلاش می کنند که از مسیر حرکت چشمان کاربران به نفع خود استفاده کنند و توجه آنها را به مطلب مورد نظر خودشان جلب کنند. در طراحی سایت , طراح به خوبی می داند که چه طرحی را طراحی کند تا نگاه ها را جذب کرده و معطوف به مطلب مد نظر سایت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.