ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی برای فروش بهتر کالا

هم زمان با فراگیر شدن اینترنت و دسترسی آسان به این رسانه ارتباط جمعی طراحی فروشگاه اینترنتی برای در درسترس قرار دادن کالا ها اهمیت پیدا کرده است و هم چنین با افزایش توانایی ها و امکانات گوشی های هوشمند برخی عادات قدیمی هم در حال تغییر و تحول هستند.

یکی از این عادات شیوه های خرید و تجارت است. فروشگاه های اینترنتی علاوه بر اینکه در حال جایگزین کردن شیوه خرید کالا به شکل سنتی هستند بلکه امکان فروش کالا های غیر فیزیکی یا کالا های دیجیتال نظیر فایل های صوتی و تصویری و کتاب ها یا الکترونیک را هم فراهم کرده اند.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی برای در دسترس قرار دادن کالا ها

برای یک خرید هوشمندانه ابتدا لازم است که اطلاعات کافی و دقیق داشته باشیم. در دنیای مجازی امکان دسترسی به دنیایی از اطلاعات در کسری از ثانیه فراهم است. اطلاعاتی نظیر مشخصات کالا, نظر خریداران, امکان مقایسه کیفیت و قیمت و بسیاری اطلاعات دیگر امکان یک خرید هوشمندانه را برای ما فراهم می کنند.

یک فروشگاه آنلاین مزایایی هم برای  ارائه دهندگان خدمات و کالا به دنبال دارد. عدم نیاز به فروشگاه فیزیکی, عدم نیاز به حضور دائم در فروشگاه یا استخدام نیروی کار که تمامی این موارد هزینه بر و وقت گیر هستند.

پیش نیاز طراحی فروشگاه اینترنتی

نخستین قدم برای آغاز این کار تحلیل و برنامه ریزی است. باید توجه داشته باشید که فروش تمامی کالاها از طریق اینترنت امکان پذیر نیست. پس نیاز سنجی و برنامه ریزی پیش زمینه های ضروری برای ایجاد یک چرخه تامین و توزیع کالا و خدمات است.

در مرحله بعدی باید طراحی جذاب و مطابق با اصول تجربه کاربردی ایجاد شود. فروشگاه اینترنتی علاوه بر ایجاد جذابیت باید ایجاد کننده اعتماد نیز باشد. طراحی با کیفیت پایین که اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیارش قرار نمی دهد نمی تواند اعتماد مشتری را جلب کند. برنامه نویسی فروشگاه اینترنتی حلقه بعدی این زنجیر است که در مقالات بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.