نبایدهای عکس در طراحی سایت

در چه مواردی نباید از عکس در طراحی سایت استفاده کنیم؟ با وجود اینکه بسیاری از نمونه های عکس در طراحی سایت می توانند به طور موثری در وب سایت به کار روند، مواردی وجود دارد که باید از کاربرد عکس اجتناب کرد.

موارد اجتناب از کاربرد عکس در طراحی سایت

  • عکس غیر مرتبط- در یک استودیوی تیم طراحی وب سایت با ارائه خدمات سفارشی با استفاده از یک عکس پیش زمینه نامرتبط باعث ایجاد احساس نامناسب در کاربر شده و پیام های نامناسبی را به بازدیدکنندگان ارسال می کند.

راه حل مناسب در اینجا استفاده از رنگ های مناسب عکس در طراحی سایت است که در مخاطبان باعث ایجاد اعتماد می شود.

  • پیش زمینه مبهم عکس در طراحی سایت – فقط به عنوان بخشی برای پر کردن فضای خالی در صفحه استفاده می شود و هیچ ارتباطی در مورد سایت و خدمات ارائه شده در آن برقرار نمی کند. بنابراین، هیچ اثر واقعی ندارد. بهتر است هرچه زودتر پیش زمینه های تار را از سایت خود حذف کنید و از عکس های بهتری در سایت استفاده کنید.
  • انتخاب نامناسب عکس در طراحی سایت – کاربرد عکس افراد خارج از محل کار بدون هیچ گونه ارتباط با هدف کسب و کار اشتباه بزرگی است که ممکن است مرتکب شوید. برای تاثیر مناسب بر افراد باید سعی کنید از عکس های مشتریان شاد استفاده کنید که نشان دهنده احساس رضایت از خدمات شما در سایت باشد.
  • استفاده از عکس های موجود در سایر وب سایت ها- چنین عکس هایی تقریبا هیچ گاه پیام درستی به مخاطبان منتقل نمی کنند. این نوع عکس در طراحی سایت مفهوم درستی را در مورد وب سایت و هویت برند در بر ندارد. بنابراین، هیچ گاه توصیه نمی شود از آنها استفاده کنید.

سرمایه گذاری بر یک پروژه عکاسی خوب می تواند بر ارزش دارایی های کسب و کار شما بیافزاید. هرچه طراحی کامل تر و بی نقص تری داشته باشید مخاطبان شما می توانند ارتباط بهتری با وب سایت شما برقرار کنند.

متن قبل: انتخاب عکس در طراحی سایت3

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

انتخاب عکس در طراحی سایت3

عکس در طراحی سایت که در هر صفحه وب استفاده می شود، باید متناسب با محتوا و همسو با آن باشد تا تاثیر مناسبی در مخاطبان ایجاد کند. مغز ما انسان ها تصاویر و عکس ها را 60 هزار بار سریعتر از خواندن متن پردازش می کند. این واقعیت می تواند عاملی برای کاربرد مناسب عکس در طراحی سایت باشد. مهم تر از همه یک عکس در طراحی سایت باید مفید و کاربردی باشد.

ویژگی های کاربرد عکس در طراحی سایت

  • به مخاطبان کمک کنند تا مطلبی را درک و تحلیل کنند.
  • به مخاطبان بیاموزد که چگونه از یک وسیله یا ابزار استفاده کنند.
  • به مخاطبان نشان دهند که عملکرد یک ابزار چگونه است.

عکس در طراحی سایت های ایده آل در هر وب سایت واضح و روشن هستند و پیام های مورد نظر را به خوبی منتقل می کنند. نیازی نیست که کاربران به مدت طولانی به عکس ها نگاه کنند تا متوجه شوند که محصول، خدمات و سایت در چه مورد است. تمام این موارد از ویژگی های یک عکس خوب در طراحی سایت است.

آیا کاربرد این عکس در طراحی سایت موثر است؟

عکسی موثر در وب سایت باعث می شود که یک عمل بر رفتار ما تاثیر گذارد و به طور واضح پیام های مورد نظر را به طور کامل به مخاطبان ارسال کند. به ویژه، عکس های محصول خوب و موثر باید کاربران را تشویق کنند تا محصولات را خریداری کنند.

آیا عکس در طراحی سایت احساسات را بر می انگیزد؟

یک عکس احساسی باید یک پاسخ احساسی از طرف بیننده وب سایت را در پی داشته باشد. احساساتی که در کاربران برانگیخته می شود می تواند به ایجاد حس خوشحالی در کاربر، آرامش یا نگرانی بیانجامد که باعث شود کاربر اقدامی انجام دهد، خنده دار یا سرگرم کننده، و یا جذاب و مطلوب باشد.

متن قبل: انتخاب عکس در طراحی سایت2

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

انتخاب عکس در طراحی سایت2

آیا تا به حال به استفاده از عکس در طراحی سایت به عنوان محتوای وب سایت فکر کرده اید؟ آیا تنها به عنوان یک افزودنی یا بخشی برای پر کردن محتوای سایت استفاده می کنید؟ آیا تمام جنبه های آن بخش خاص را در نظر گرفته اید؟ آیا قبل از اینکه از عکس در طراحی سایت استفاده کنید آن را به درستی بررسی کرده اید؟ آیا مدل های ذهنی کاربران و تاثیری که بر آنها می گذارید را در نظر گرفته اید؟ آیا عکس در طراحی سایت اطلاعات معناداری ارائه می کند یا برای هدف فعلی کاربر کمک کننده خواهد بود؟ این ها برخی از سوالاتی هستند که باید قبل از استفاده از یک عکس در طراحی وب سایت به آنها پاسخ دهید.

عکس در طراحی سایت هرگز نباید تنها برای پرنشاط کردن صفحه وب مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از طراحان سایت تنها یک عکس در طراحی وب سایت را بر صفحه وب قرار می دهند که در آن از برخی اعلان ها یا دعوت به همکاری را به نمایش می گذارند. در بسیاری از موارد عکس مورد ارزیابی درستی قرار نمی گیرد و طراح تنها به دنبال پیروی از روال معمول در طراحی وب سایت است. باید ارزیابی درستی از عکس در طراحی سایت پیش از کاربرد آنها در سایت انجام شود.

انتخاب کامل و بی نقص عکس در طراحی سایت

در تصمیم گیری برای انتخاب عکس در طراحی وب سایت باید به چند مورد توجه کنید. کیفیت، اندازه، ترکیب و قرار گرفتن در معرض توجه کاربران از ارزیابی های اساسی عکس به حساب می آیند. کیفیت با توجه به رزولوشن مناسب، اندازه تصویر، و ترجیحا جهت گیری مناسب در سایت، ترکیب موثر و بریدن بخش های اضافی عکس برای جلب توجه و استفاده از سوژه های مناسب در عکس در طراحی سایت از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید.

هنگامی که این موارد را رعایت کنید، تست اولیه استفاده از عکس را به درستی پشت سر گذاشته اید و می توانید گزینه های مورد نظر خود را بررسی کنید.

متن قبل: انتخاب عکس در طراحی سایت1

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام

انتخاب عکس در طراحی سایت1

انواع تصاویر و عکس در طراحی سایت توجه ما را به خود جلب می کنند و هنگامی که با آنها مواجه می شویم به آنها واکنش نشان می دهیم. بنابراین، عکس در طراحی سایت بخش مهمی از هر وب سایت است که در طراحی سایت به آن پرداخته می شود. انواع عکس در طراحی سایت نقش مهمی در تعیین اولین تصور ما ایفا می کنند و همچنین می توانند به ما در مورد سایت بگویند و می توانند عامل مهمی در کسب اعتماد کاربران باشند.

هنگامی که از عکس در طراحی سایت به درستی استفاده شود، بسیار موثر خواهند بود و می توانند پیام های مورد نظر را به سرعت به مخاطبان ارسال کنند. با این حال، استفاده از عکس های نامناسب می تواند بر تجربه کاربر تاثیر نامناسب داشته باشد. چگونه می توانیم عکس های مناسبی برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

استفاده از عکس در طراحی سایت

همانطور که طراحان در مورد سایر جنیه های وب سایت از جمله محتوا، رنگ، تایپوگرافی، سلسله مراتب، معماری اطلاعات و جزئیات دیگر دقت ویژه ای دارند، عکس در طراحی سایت نیز از نظر قابلیت استفاده و تجربه کلی کاربران در سایت اهمیت دارند. کار با عکس در طراحی سایت از مواردی است که طراحان باید آن را درک کرده و به طور موثری از آنها استفاده کنند.

جلب توجه کاربران با استفاده از عکس بزرگ در وب سایت

افراد بر اساس تجربیات گذشته و انتظارات خود صفحه نمایش را اسکن می کنند. بیشترین مکانی که توجه کاربران در وب سایت های انگلیسی زبان قسمت بالا و سمت چپ صفحه وب برای کاربران به شمار می رود. هرچند این مسئله به الگوهای خواندن در زبان ها و فرهنگ های متفاوت بستگی دارد. اگر از یک عکس بزرگ در صفحه استفاده کنید، فورا توجه کاربران را به آن جلب کرده و می توانید آنها را از تمایل معمول به توجه به نقطه ای خاص دور کنید.

متن بعد: انتخاب عکس در طراحی سایت2

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام