معماری اطلاعات در طراحی سایت از اصلاحات رایج محسوب می شود. برای ارائه تعریفی از آن می توان گفت تمرکز بر سازماندهی و برچسب گذاری محتوا به شیوه ای موثر و پایدار معماری اطلاعات نامیده می شود. هدف این است که به کاربران کمک نمایید تا اطلاعات را پیدا کرده و به نتیجه مطلوب دست یابند. برای انجام این کار باید بدانید که چگونه قطعات به هم متصل می شوند تا تصویر بزرگتری ایجاد کنند و چگونه موارد مربوط به یکدیگر در یک سیستم با هم ارتباط دارند.
باید به کاربران کمک کنید تا درک کنند در چه موقعیتی از سایت هستند، و چه چیزی در صفحه مشاهده می کنند و چه چیزی در انتظار آنهاست. در نتیجه، معماری اطلاعات در طراحی سایت به کاربران در مورد استراتژی محتوا اطلاعاتی را از طریق شناسایی انتخاب کلمات و همچنین اطلاع رسانی از طراحی رابط کاربری و طراحی تعاملی ارائه می دهد.
برای موفقیت باید از استانداردهای طراحی سایت برای ذخیره سازی، دسترسی و ارائه اطلاعات شناخت کاملی داشته باشید.
طرح ها و سازه های سازمان: نحوه طبقه بندی و ساختار اطلاعات در طراحی سایت
سیستم های برچسب گذاری: چگونه اطلاعات را نمایش می دهید.
سیستم های ناوبری Navigation Systems: کاربران چگونه اطلاعات را مرور کرده و بین صفحات گردش می کنند.
سیستم های جستجو: کاربران چگونه اطلاعات را جستجو می کنند.
به منظور ایجاد این سیستم های اطلاعاتی، باید ماهیت متقابل کاربران، محتوا و متن درک شود. معماری اطلاعات در طراحی سایت از اجزای زیر تشکیل شده است:
متن: اهداف کسب و کار، بودجه، سیاست، فرهنگ، فناوری، منابع، محدودیت ها
محتوا: اهداف محتوا، انواع سند و داده ها، حجم، ساختار موجود، سازماندهی و مالکیت
کاربران: مخاطبان، وظایف، نیازها، رفتار جستجوی اطلاعات، تجربه
متن مرتبط: ایجاد منوها در طراحی سایت